استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص 465 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی تأسیسات، زیرساخت‌ها و سایر بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل اخیر در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل جبارزاده اظهار داشت: اعتبار تعیین شده در راستای هزینه‌های خدمات مدیریت، پشتیبانی و نظارت فنی، بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر هزینه‌های مربوط به جبران خسارت‌های سیل صرف خواهد شد.

جبارزاده افزود: از اعتبارات اختصاص‌ یافته که معاون اول رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرده است، بخشی برای بازسازی تأسیسات زیربنایی و کمک بلاعوض برای تامین لوازم خانگی و معیشتی خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای بازسازی 30 واحد مسکونی شهری و 924 واحد مسکونی روستایی، کمک بلاعوض از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

جبارزاده اضافه کرد: مبلغ 214 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت نیز از طریق بانک‌های عامل و با معرفی بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی، به آسیب‌دیدگان از سیل و با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت، به‌ منظور جبران خسارت‌های ناشی از سیل به بخش کشاورزی و با معرفی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ازمحل منابع بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در راستای پرداخت به‌موقع این اعتبارات، سازمان برنامه و بودجه استان موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی‌ها، گزارش عملکردی از روند پرداخت اعتبارات هزینه شده ارائه کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.