به گزارش ایرنا، جمشید نظمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه های این هفته از اول اردیبهشت ماه شروع شده و تا 24 همین ماه ادامه دارد، افزود: برگزاری ایستگاه سلامت و همایش پیاده روی ورزش های بومی و محلی در شهرهای مختلف، جشنواره های تجلیل از جوانان برتر در شهرستان ها، برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان و چندین برنامه فرهنگی و هنری از جمله این برنامه هاست.
وی اظهار کرد: جشنواره سرباز جوان و تجلیل از 45 نفر از سربازان برتر نیروهای مسلح مستقر در استان، همایش تجلیل از مراکز مشاوره برتر حوزه ازدواج و خانواده، ازدواج آسان و پایدار در شهرستان ملکان، دیدار جوانان نخبه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، همایش ارتباط موثر گروه های مرجع مدیران بهداشتی و دبیران سازمان های مردم نهاد و همایش کاهش تلفات و سوانح رانندگی با همکاری مرکز بهداشت استان در راستای کاهش مرگ و میر جوانان از دیگر برنامه های هفته جوان در استان است.
نظمی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) نهمین جشنواره ان حضرت و تجلیل از جوانان نخبه و برتر در 35 حوزه در تبریز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جوانان قشر عظیمی از جامعه را تشکیل داده و نیروی کار وسیع را شامل می شوند، گفت: اهمیت به مسایل و مشکلات جوانان باید جزو اولویت های پراهمیت تمامی دستگاه ها و نهادهای مربوطه قرار بگیرد.
نظمی اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده جوانان در حوزه اشتغال ، مسکن و ازدواج، لازم است حمایت های ثمربخش و مفید از این قشر به عمل آید تا در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی استعدادها شکوفا شده و برای میهن اسلامی افتخارآفرینی کنند.
وی ، توجه به توسعه سازمان های مردم نهاد در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی را یکی از برنامه اولویت دار برشمرد و افزود: در این زمینه تمامی سمن هایی که از این اداره کل مجوز فعالیت دریافت می کنند، جوانان 15 تا 29 سال را در خود جای داده اند و هم اکنون تعداد 75 سمن در استان فعالیت خود را شروع کرده و ادامه می دهند.
نظمی ادامه داد: بر اساس سیاست های توسعه وزارتخانه در خصوص توسعه و گسترش سمن ها، تعداد 78 سمن نیز در حال حاظر در نوبت مجوزگیری هستند که با فعال شدن آنها تعداد سمن های موجود در استان به دو برابر افرایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر سمن های موجود در استان در تبریز مجوز فعالیت گرفته اند، گفت: تلاش داریم در سالجاری بخشی از مجوزها را به شهرستان ها اختصاص دهیم که در این رابطه فرهنگ سازی از سوی رسانه ها لازم و ضروری است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تمامی برنامه های اصلی هفته جوان از 16 اردیبهشت شروع و تا 22 همین ماه و نیمه شعبان تداوم می یابد، عناوین روزهای این هفته را به ترتیب ' جوان، مشارکت، ورزش و سلامتی'، ' جوان، مشارکت، خانواده' ، ' جوان، مشاکمت، شکوفائی ' ، ' جوان ، مشارکت، محیط زیست ' ، ' جوان، مشارکت، مسئولیت اجتماعی ' ، ' جوان، مشارکت، فراغت ' و ' جوان، مشارکت ، انتظار' نام برد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.