به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، کریم مهری در جلسه چگونگی جبران خسارات سیل در مناطق سیل زده استان گفت: باید تمام خسارات وارده با Gis مستندسازی و برآورد مهندسی شده، نقشه مناطق خسارت دیده با مقیاس مناسب تهیه و میزان دقیق خسارات با حجم و عنوان استخراج شود تا در دفاع از حقوق کشاورزان خسارت دیده منابع موثق در دسترس مدیران مربوطه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع رسوب سیل در بعضی از مناطق باغی بخش خسروشاه تا یک مترهم رسیده است، افزود: رسوب سیل در بخش های خسروشاه و مرکزی تبریز بیشتر از سایر مناطق بوده و میزان خسارات در این مناطق بیشتر است.
مهری با تاکید بر اینکه دستگاه بیل مکانیکی و لودر به صورت فوری در این مناطق مورد نیاز است، گفت: بخش عمده چاه ها، قنات ها و لوله گذاری ها در مناطق سیل زده دچار خسارت شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مدیران شهرستان به ریاست فرمانداری ها در اسرع وقت نسبت به تشکیل مدیریت بحران اقدام و گزارش و مستندات مصور خسارات بخش کشاورزی را تبیین و طی صورتجلسه ای مستندسازی کرده و تحویل فرمانداران دهند تا در راستای مساعدت به بخش کشاورزی تصمیم لازم اتخاذ شود.
وی افزود: از ظرفیت فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان ها جهت رفع بحران مناطق سیل زده استفاده خواهیم کرد.
مهری اعلام کرد: در تمام مناطق سیل زده که احشام تلف شده و از بین رفته اند، آهک پاشی، دفن بهداشتی و واکسیناسیون احشام علیه بیماریهای واگیر انجام شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: لوله گذاری و انتقال آب در مناطق سیل زده استان حسب نیاز مناطق و کشاورزان انجام، احیای قنوات و کانالهای آب در دست اقدام است.
وی افزود: طبق تفاهمنامه سازمان جهادکشاورزی با سپاه عاشورا برای رفع رسوب باغی و لایروبی کانال های بخش کشاورزی، نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان ها با هماهنگی فرماندهی پادگان ها مساعدت خواهند کرد.
مهری تاکید کرد: امور ترویجی برای افزایش علاقه مندی کشاورزان جهت بیمه محصولات کشاورزی یک ضرورت است که در زمان وقوع حوادث قهر طبیعی سیل و سرمای بهاره و غیره تا حدودی می تواند جبران خسارت باشد. وی با اعلام اینکه صندوق بیمه 150 میلیارد تومان غرامت در مناطق سیل زده استان پرداخت خواهد کرد از
استمهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان بخش کشاورزی در مناطق سیل زده خبرداد.
خبرنگار: بازگشا** انتشار: انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.