به گزارش ایرنا،صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان هریس ،خروج کشاورزان از مرحله تامین معاش و گذر به مرحله توسعه همه جانبه اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی را در سایه گسترش فن آوری و استفاده بهینه از منابع موجود و در نتیجه افزایش تولید و درآمدزایی روزافزون دانست و از تلاش ادارات عضو کارگروه برای ارتقا سطح تولید و افزایش توان مالی روستائیان تقدیر کرد.
وی بخشودگی جرائم و دیرکرد وام های روستائیان در بخش کشاورزی، اجرای طرح های لوله کشی گاز طبیعی و آب شرب بویژه آب رسانی به بیش از 32 روستای بخش خواجه و گازرسانی به 96 درصد روستاهای شهرستان را از جمله اقدامات انجام شده برای رفاه روستائیان عنوان و این امر را در تثبیت جمعیت روستایی و تشویق مهاجرت معکوس مهم ارزیابی کرد.
تقویمی با ارائه گزارش جامعی از عملکرد تولیدات زراعی و باغی شهرستان، از افزایش سطح تولید و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در چندین روستای شهرستان خبر داد و افتتاح طرح آبیاری بارانی 122 هکتار از فازاول پایاب سدپارام را زمینه ساز تحول عمیق در استفاده بهینه از منابع آب عنوان کرد.
فرماندار هریس در ادامه با اشاره به تولید سالانه 37تن ماهی درشهرستان، موضوع پرورش ماهی در استخرهای 2 منظوره ذخیره آب کشاورزی و توسعه گلخانه ها، آموزش بهره برداران روستایی برای افزایش راندمان تولید و درآمدزایی روستاییان ازاین طریق را خواستار شد.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر استخرهای ذخیره آب کشاورزی مستطیل شکل بوده و در نقاطی مشرف به زمین های زراعی احداث شده اند و از این رو آبی که جهت آبیاری از چاه خارج می شود قبل از ورود به زمین زراعی به استخر وارد شده و پس از آن خارج و به مصرف آبیاری می رسد.
فرماندار هریس با انتقاد از ورود زود هنگام و خروج دیر هنگام دام های عشایر و تخریب مراتع از مسئولان شهرستان خواست با هماهنگی با ادارات شهرستان های همجوار در جهت مدیریت کوچ عشایر اقدام کنند.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.