به گزارش ایرنا، محمد کلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده وتاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد، گفت: طرح محسنین شامل خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند.
وی اعلام کرد: هشت هزار و 215 حامی طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر پنج هزار و 127 فرزند خانواده های نیازمند استان گسترانیده اند و این در حالی است که اکنون بیش از 10 هزار فرزند بدون حامی هستند.
کلامی با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند استان، اظهار کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با کمک حدود 832 هزار ریال ماهانه نیازهای این فرزندان را تامین کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.
وی از چتر حمایتی 28 هزار و 331 حامی استان به چهار هزار و 379 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و اعلام کرد: این حامیان در سال گذشته بیش از 120 میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.
کلامی تاکید کرد: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که هر یتیم به طور متوسط 2 میلیون و 286 هزار ریال کمک ماهیانه از حامیان دریافت می کند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
3071/6120/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.