به گزارش ایرنا، امین امینیان روز شنبه در جلسه کارگروه امور فرهنگی، اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان خداآفرین افزود: برای کاهش طلاق و تشویق جوانان برای ازدواج پایدار و ایجاد صمیمیت در خانواده نیازمند تلاش دوچندان مسئولان هستیم.
وی کاهش ازدواج و افزایش طلاق در این شهرستان را در سال گذشته نگران کننده خواند و اظهار کرد: دستگاه های عضو کارگروه امور جوانان و امور فرهنگی و اجتماعی این شهرستان باید برنامه های متناسب با نیاز جوانان و در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا کنند.
فرماندار خداآفرین یادآوری کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای تشکیل انجمن های ادبی و هنری گام های اساسی بردارد.
امینیان، میزان مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و انسجام اجتماعی را سه شاخص سرمایه اجتماعی نام برد و افزود: این سه شاخص زیربنای توسعه این شهرستان است و با افرادی که به این شاخص ها خدشه وارد کنند برخورد می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی این شهرستان همایش های گوناگونی برگزار شده است، گفت: در 16 اردیبهشت امسال نیز همایش' صمیمیت پایدار در خانواده 'با حضور اساتید برجسته این حوزه و با جامعه هدف تمامی افراد و کارگاه آموزشی در این شهرستان برگزار می شود.
فرماندار خداآفرین، از ایجاد مرکز رشد این شهرستان تا 10روز آینده خبر داد و افزود: این مرکز برای استقرار شرکت های دانش بنبان و فن آور در حوزه های گردشگری و گیاهان دارویی و کشاورزی ایجاد می شود.
امینیان افزود: مرکز رشد به تولید فکر، اندیشه و ایده برای توسعه فنی و دانش این شهرستان کمک خواهد کرد.
شهرستان خداآفرین در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده است.
خبرنگار: الهام جوادزاده** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7468/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.