به گزارش خبرآنلاین، در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیمرغ زرین بهترین فیلم و مبلغ ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال جایزه نقدی به فیلم «ائو» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد محصول ایران تعلق گرفت.

در این جشنواره جایزه نتپک سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور داوران این بخش روی سن، با اهدای دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال جایزه نقدی به اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان «ائو» از کشور ایران تعلق گرفت.
گلمکانی داور بخش نتپک درباره این بخش گفت: این اولین بار است که نتپک در جشنواره ایرانی حضور دارد، حدود ۲۰ سال قبل توسط بخش خصوصی آرونا واتاسوف منتقد هندی تشکیل شد و چند سال بعد از شروع کار هیئت داوری سه نفره عمدتا آسیایی معرفی می‌کنند که به یکی از فیلم‌های آسیایی جایزه می‌دهند و ترجیحا فیلم اول یا دوم کارگردان انتخاب می‌شوند.
همچنین، سیمرغ سیمین و مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای بهترین فیلمنامه به اصغر یوسفی‌نژاد نویسنده « ائو » از ایران تعلق گرفت.
لازم به ذکر است، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی برای اهدای جایزه بهترین فیلم به اصغر یوسفی نژاد کارگردان فیلم «ائم» روی صحنه آمد.
در این بخش معتمدآریا نیز گفت: سیمرغ بلورین بهترین فیلم به اثری رسید که همه ما را شگفت‌زده کرده بود.
یوسفی نژاد که برای بار سوم روی برای دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره روی صحنه رفته بود، گفت: این جایزه برای استادم کیارستمی و برای تبریز است. زنده باد ایران.
گفتنی است، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه٬ حجت‌الاسلام احمد مازنی٬ محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی٬ مهتاب کرامتی٬ علیرضا رضاداد و غلامرضا موسوی٬ داوران بخش‌های مختلف جشنواره شامل هنرمندان سرشناس ایرانی و خارجی و مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر از جمله حاضران در مراسم اختتامیه جشنواره بودند.
اصغر یوسفی‌نژاد سازنده‌ی فیلم خانه است که تنها یک اثر دیگر به نام «باران رویاها را نمی‌شوید» در کارنامه‌ی او دیده می‌شود. یوسفی‌نژاد متولد سال ۱۳۴۸ در تهران است و از سال ۶۹ با ساخت فیلم هشت میلیمتری «سیاه و سفید» فعالیت خود را در عرصه‌ی سینما آغاز کرد. در کارنامه‌ی او چندین فیلم کوتاه و یک سریال مستند نیز دیده می‌شود. فیلم اِو اولین فیلم بزرگ محدثه حیرت، بازیگر اصلی این فیلم به شما می‌رود.
خلاصه داستان: مردی از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته‌ می‌شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیدا مخالف است.
کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده: اصغر یوسفی‌نژاد
بازیگران: رامین ریاضی، محدثه حیرت، غلامرضا باقری و صدیقه دریانی
سایر عوامل: طراح صحنه و لباس و چهره پرداز: بهمن ارک / تدوین: امیر اطمینان / صدابردار: حمید سلیمانی نیا / صداگذار: حسین گرجیان / عکاس: علیرضا علیزاده / مجری طرح: آموزشگاه هنرهای معاصر

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630432
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.