به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در همایش مجمع نمایندگان انجمن‌های داروسازان کشور در تبریز، اظهار کرد: فراموش نکرده‌ایم که روزگاری در این استان، جنازه فرد متوفی را به‌خاطر عدم پرداخت هزینه بیمارستان، تحویل خانواده او نمی‌دادند و یا بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص، برای تأمین دارو، همه دارایی خود را می‌فروختند.
وی افزود: امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این وضعیت بهبود یافته و اگرچه به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، اما دیگر بیماران ما مجبور نیستند داروی آزاد بخرند یا تمام زندگی خود را برای هزینه درمان بفروشند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروز خیرین ما نیز بخش عمده‌ای از نیازهای درمانی مردم را متقبل شده‌اند و نه ‌تنها خیرین، بلکه شهرداری تبریز هم در این حوزه ورود کرده است.
وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان به‌ویژه حوزه داروسازی نیازمند صاحب‌نظران این حوزه هستیم، گفت: افتخار می‌کنیم که در استان آذربایجان شرقی در سه سال گذشته هیچ کاری بدون مطالعه و پیوست علمی انجام نشده است.
جبارزاده با اشاره به وجود واحدهای مختلف داروسازی در استان، گفت: جامعه داروسازی و فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی باید در اداره این واحدها نقش موثر داشته باشند که در این زمینه نیازمند ایده‌ها و روش‌های علمی و تخصصی هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ایجاد داروخانه‌های بزرگ و توانمند، گفت: برخی از مصوبات انجمن‌های داروسازی از جمله انحصار صدور مجوز به فارغ‌التحصیلان داروسازی، موجب فرار سرمایه‌ها از این بخش شده است، در حالیکه برای ایجاد داروخانه‌های بزرگ باید سرمایه‌گذاران را به این بخش جذب کنیم.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.