امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه توجیهی استقرار نظام بهره برداری اراضی کشاورزی واقع در محدوده چهار هزار هکتاری طرح بهبود خداآفرین، افزود: دولت در سه سال اخیر از محل صندوق توسعه ملی و در قالب ساماندهی رودخانه های مرزی بیش از 10هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل این طرح هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه این پروژه در سه شیفت کاری و با سرعت تمام در حال اجراست، اظهار کرد: اراضی بهبود و تخصیص آب برای این اراضی که شامل 21روستای بخش گرمادوز این شهرستان است از مطالبات اصلی مردم بود.
امینیان ادامه داد: در این 21روستا حدود 7هزار نفر جمعیت با 1400بهره بردار وجود دارد که اجرای این پروژه و بسترسازی آن نیازمند همکاری مردم است.
وی گفت: اهداف و اولویت اصلی اجرای این طرح علاوه بر کنترل سیلاب و حفظ حق آبه کشور، ایجاد اشتغال پایدار و تامین معیشت مرزنشینان است که این اهداف در اراضی توسعه ونظام بهره برداری نیز محقق می شود.
امینیان افزود: این طرح با همکاری مردم و مسئولان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: یکی از اهداف پروژه های آب های مرزی استفاده بهینه از حق آبه رود ارس است که این حق آبه در خداآفرین به غیر از چهار هزار هکتار از اراضی بهبود، 39میلیون متر مکعب در سال است.
ایوب ایرانی فام گفت: تاکنون بهره برداری کشاورزی در این شهرستان قابل قبول نبود و با اجرای پروژه چهار هزار هکتاری اراضی بهبود سیمای کشاورزی در این شهرستان متحول و به عنوان الگو در استان مطرح می شود.
وی افزود: دولت در حال حاضر برای اجرای پروژه چهار هزار هکتار از اراضی بهبود این شهرستان 710میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که با اجرای آن هم حق آبه 21روستا ی بهره بردار این طرح از طریق سازمان آب به رسمیت شناخته می شود و هم در هر یک ونیم هکتار آن یک اشتغال پایدار ایجاد می شود.
ایرانی فام گفت: خداآفرین دارای آب و خاک مناسب است که با استفاده درست از منابع آن در جهت افزایش عملکرد و کاهش هزینه ها از طریق تلفیق دانش بومی با دانش علمی در آمد کشاورزان افزایش و وضعیت کشت وکار ، محصولات کشاورزی منطقه بهبود می یابد.
خبرنگار: الهام جوادزاده** انتشار: رستگار
7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.