به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران مراغه افزود: باتوجه به ورود سامانه های بارشی در روزهای آینده و تجربه تلخ حوادث سیل در شهرهای استان، تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی این شهرستان به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل قرار دارند.
وی ادامه داد: همچنین تمامی ساکنان واحدهای مسکونی روستایی در حریم رودخانه ها درصورت لزوم و در مواقع احتمالی وقوع سیل به مناطق امن تعیین شده منتقل می شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها در مواقع بروز سیل و بارش های سنگین، پل روستای قشلاق و نیز پل زیرگذر امامزاده چکان این شهرستان برای پیشگیری از بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه در روزهای بارندگی مسدود خواهد شد.
مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب مراغه نیز در این جلسه با اشاره به تلاش این شرکت برای تامین آب شرب مورد نیاز مناطق مختلف شهری گفت: با وجود افزایش غلظت و کدورت آب ورودی به مخازن تصفیه خانه این شهر، با اتخاذ تمهیدات لازم آب مورد نیاز مردم تامین می شود.
بابک ابراهیمی افزود: هم اکنون تصفیه خانه این شهر با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده وارد شبکه آب شرب شهری می کند که در برخی مواقع با افت فشار روبرو بوده که این امر به دلیل تلاش برای ارائه کیفیت مناسب آن برای مصرف آحاد مردم است.
وی اضافه کرد: آب شرب این شهرستان هم اکنون با وجود برخی مشکلات ظاهری آن ، از کیفیت بالای بهداشتی برخوردار است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز گفت: باتوجه به در پیش بودن بارش ها در مناطق مختلف این شهرستان و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها، با تامین اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی برای احداث پل و دیوار ساحلی در برخی از روستای واقع شده در حریم رودخانه ها آغاز می شود.
محمد مقتومی افزود: هم اکنون در برخی روستاها از جمله کوسه صفر و کرده ده این شهرستان ، اهالی این روستاها درخواست هایی برای جابجایی خانه های واقع در حریم رودخانه ها داشته اند و این امر نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای تامین زمین و نیز تسهیلات لازم برای این منظور است.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.