محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به جلسه اخیر مجمع نمایندگان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران، افزود: در این نشست که با حضور 12 نفر از نمایندگان استان در مجلس برگزار شد، بررسی اقدامات حمایتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای برنامه های گوناگون تبریز 2018 مورد کنکاش قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در این نشست مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان میراث فرهنگی ضمن حمایت از برنامه های مربوطه به وسیله اعتبارات متمرکز خود، موضوع را از طریق هیات دولت نیز پیگیری کنند.
فرهنگی، توجه کامل برای تزریق اعتبارات دولتی برای دو پروژه ناتمام موزه ای در تبریز شامل موزه فرش و موزه تاریخ طبیعی و تلاش برای اتمام آنها تا سال آینده میلادی از دیگر مصوبات نشست مجمع نمایندگان استان بود.
وی با بیان اینکه مقرر شد تا دو هفته آینده برنامه های وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی به طور کامل مشخص و تدوین شود، گفت: توجه به حوزه هنرهای معاصر در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی و تبریز نیز در این زمینه مورد تاکید نمایندگان استان بود که تصمیم گرفته شد برخی از هزینه های مورد نیاز توسط مجموعه های مزبور تامین و در جلسات آینده مجمع گزارش آن ارایه شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از پیشنهادهایی که باید در زمینه برنامه های تبریز 2018 مد نظر داد، میزبانی رخدادهای فرهنگی و هنری به طور مثال برگزاری جشنواره های سینمایی و هنری متنوع است که باید با مشارکت دستگاه های مربوطه پیش بینی و به طور منظم همه ساله برگزار شود.
فرهنگی با تاکید بر هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دولت جهت برنامه ریزی لازم درباره برنامه های تبریز 2018، گفت: در نشست روز گذشته مجمع نمایندگان مهلت دو هفته ای تعیین شد تا پس از مطالعه روی برنامه ها، مجددا گزارشی ارائه شود.
کلانشهر تاریخی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 تعیین شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.