صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، بر برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای و تربیت نیروی کار ماهر و مورد نیاز بخش صنعت تاکید و اظهار کرد: بر همین اساس طرح توسعه ناحیه صنعتی شهر زرنق و جذب سرمایه گذار به شهرک صنعتی بیلوردی در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان قرار دارد.
وی افزود: در سال جاری سیاست های ایجاد اشتغال در شهرستان هریس با توجه به مقتضیات منطقه خواهد بود و ایجاد صنایع تبدیلی زیربخش دامداری و کشاورزی اولویت اول شهرستان در زمینه اشتغالزایی در سال جاری باشد.
تقویمی با اشاره به اینکه تمامی دهستان های این شهرستان جزو مناطق کمتر توسعه یافته محسوب می شود، از کارگروه اشتغال استان خواست برای ایجاد انگیزه لازم برای تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت نیروی کار فعال، حجم تسهیلات خوداشتغالی در زمینه قالیبافی و دامداری را هم از نظر سهم شهرستان و هم از نظر سقف تسهیلات فردی افزایش دهند.
وی، خواستار ارائه راهکار عملی برای آسان سازی اخذ تسهیلات و نوع وثیقه و ضمانت های بانکی شد.
تقویمی گفت: در این راستا در سال 1395ضمن ارایه آموزش های فنی و حرفه ای 11 میلیارد و800 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط بسیج سازندگی هریس برای فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پرداخت شده و 21 میلیارد ریال نیز از سوی کمیته امداد به 220 مددجوی محروم و بیکار پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 8/4 میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی و امید این شهرستان، بیش از 7/5 میلیارد ریال به کارآفرینان و جوانان جویای کار پرداخت شده و 91 درصد منابع جذب شده است.
فرماندار شهرستان هریس، از اشتغال پایدار برای 476نفر در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در این جلسه خبر داد.
تقویمی، عمده تخصیص سال جاری تسهیلات اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی در این شهرستان را در قالب اقتصاد مقاومتی به واحدهای کوچک و زود بازده از جمله پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، پرورش ماکیان، صنایع تبدیلی و صنایع دستی اعلام کرد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار:محمد رستگار
/3038/7227/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.