به گزارش ایرنا، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در جریان بازدید مسئولان شهرستانی از طرح های در دست اجرای بخش درمان در مراغه گفت: روند توسعه و رشد بخش های بهداشتی و درمانی در این شهرستان در سال های اخیر بی نظیر بوده و قابل تقدیر است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: طرح تحول نظام سلامت نیز به عنوان یکی از خدمات دولت، موجب خدمات رسانی مطلوب به آحاد جامعه شده و رضایت مراجع و علمای کشور را در پی داشته است.
علی جنتی نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری طرح های در دست اجرا، بهداشت و درمان شهرستان مراغه متحول می شود.
وی با اشاره به طرح ساخت بخش قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان افزود: این بخش با زیربنای چهار هزار متر مربع و اعتبار 40 میلیارد ریالی از محل اعتبارات داخلی و طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست.
وی ادامه داد: هم اکنون این طرح درمانی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی می شود در هفته دولت سالجاری به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: این بخش شامل اورژانس، سی سی یو و آنژیوگرافی بوده و بخش مهمی از خدمات مورد نیاز درمانی مردم در قالب نظام سلامت را در منطقه برطرف خواهد کرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه همچنین با اشاره به اجرای طرح ساخت بلوک زایمانی در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان گفت: این مرکز شامل بلوک ویژه زایمان های طبیعی در قالب 11 اتاق و نیز بخش NICU کودکان است.
جنتی افزود: برای ایجاد این مرکز که با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع در دست ساخت است حدود 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی و طرح تحول نظام سلامت هزینه می شود.
وی با اشاره به روند احداث بیمارستان دردست ساخت سینا و مراکز درمانی این شهرستان ادامه داد: توسعه این بخش در 2 سال اخیر و با توجه به زیرساخت های قبلی موجود در این شهرستان، در طول تاریخ این شهرستان بی نظیر بوده است.
وی اضافه کرد: با توسعه بخش های درمانی و بهداشتی در این شهرستان که با حمایت های دولت دبیر و امید صورت گرفته، این شهرستان به قطب سلامت شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.
جنتی همچنین از ساخت مرکز بزرگ شیمی درمانی مراغه از سوی یکی از خیران سلامت این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت بیش از 11 هزار متر مربع و با زیربنای 10 هزار و 100 متر مربع در حال ساخت است و از جمله مراکز بزرگ شیمی درمانی برای خدمات دهی به استان های واقع در شمال غرب کشور خواهد بود.
وی گفت: برای ساخت این مرکز شیمی درمانی حدود 620 میلیارد ریال هزینه شده و 160 میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن به دستگاه شتاب دهنده توسط این خیر بخش سلامت هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی
7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.