به گزارش ایرنا، محمد جعفر علیزاده روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان در دست ساخت شهرستان عجب شیر افزود: این اعتبار از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده برای ساخت و تکمیل بیمارستان تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته یک هزار میلیارد ریال افزایش دارد از این رو ساخت و تحویل بیمارستان ‌ها در سال جاری سرعت بیشتری خواهد گرفت.
معاونت فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 25 بیمارستان با حدود 2 هزار تخت و با بودجه پنج هزار میلیارد ریالی در کشور به بهره ‌برداری رسید و تا پایان دولت یازدهم نیز 10 بیمارستان دیگر نیز تکمیل و بهره برداری می شود.
علیزاده گفت: در قانون بودجه سال 96 برای بیمارستان 88 تختخوابی عجب شیر نیز منابع مناسبی در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود عملیات ساخت و تکمیل این بیمارستان در سال 97 به پایان برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت های ویژه، کلینیک های فوق تخصصی، آزمایشگاه ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه های تخصصی است.
وی پیشرفت این طرح را 48 درصد اعلام کرد و افزود: بیمارستان عجب شیر در اولویت های اول سازمان در سالجاری قرار دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن نیز افزایش یافته است.
فرماندار عجب شیر نیز در این دیدار سرعت بخشی به روند احداث بیمارستان جدید این شهرستان را خواستار شد و گفت: فضای کم بیمارستان کنونی عجب شیر جوابگوی ترافیک و حجم بالای مراجعان نیست و احداث بیمارستان بزرگتر و مجهزتر از ضروریات این شهرستان است.
سیدشمس الدین مراثی افزود: عملیات ساخت بیمارستان 88 تختخوابی عجب شیردر سال 1389 کلید خورده اما متاسفانه به دلیل نبود و یا کمبود اعتبار به رغم گذشت هفت سال پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.
وی اظهار کرد: راه ‌اندازی بیمارستان شهرستان یک ضرورت و یک مطالبه عمومی است و مسئولان راه و شهرسازی باید جوابگوی این مطالبه عمومی باشند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت دغدغه درمانی مردم را برطرف کرده افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش مهمی از هزینه ‌های درمان توسط بیماران پرداخت می ‌شد که با اجرای این طرح این میزان به حدود 5 تا 7 درصد کاهش یافته است.
بیمارستان 88 تختخوابی شهرستان عجب شیر که در کنار بیمارستان کنونیاین شهرستان ساخته می‌ شود، در زمینی به مساحت 15 هزار و 200 متر مربع و زیربنای هشت هزار و 67 متر مربع در چهار طبقه در دست ساخت است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.