قائم مقام رییس دانشگاه  علوم پزشکی تبریز گفت: همه‌ی ما در قبال آسیب‌های اجتماعی مسئول هستیم و باید به موقع با این معضلات مقابله کنیم . 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی اکبر طاهری اقدم در همایش  آموزش پیام گذاران سلامت و سازمان مردم نهاد با بیان اینکه سلامتی بزرگ ترین نعمت برای هر انسان است، اظهار کرد: یکی از شعارهای مهم دولت توجه به سلامت جامعه بوده است و در این چهار سال، در قالب طرح تحول سلامت، خدماتی که  دولت به مردم ارائه داده، قابل ستایش است . 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، مردم هزینه‌های درمان را با درصد کمی پرداخت می کنند. از دیگر خدمات طرح تحول سلامت، رایگان بودن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی است، تاکنون در بیمارستان‌های استان بیش از یک میلیون زایمان طییعی به صورت رایگان انجام شده است . 
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: بازسازی بیمارستان‌های دولتی، توسعه‌ی اورژانس هوایی، نوسازی آمبولانس‌ها، استانداردسازی بخش‌های آی سی یو و سی سی یو از دستاوردهای طرح تحول سلامت بود . 
وی با بیان اینکه سلامت جامعه از اهمیت زیادی در جهان برخوردار است ، متذکر شد: امروزه در جهان رویکرد روانشناختی توسعه یافته است و به دنبال آن باید سطح سواد سلامت مردم افزایش پیدا کند.در کشور ما  مردم در بخش سلامت خود، 75درصد نقش دارند و 25 درصد شامل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می شود . 
طاهری اقدم  اعلام کرد: نیاز است مردم با همکاری ارگان‌های دولتی و سازمان‌ها برای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند تا از رواج  آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود . 
وی گفت: تمامی مسائل بهداشت و سلامت در آموزه‌های دینی ما گنجانده شده است، حتی احادیث و روایت‌هایی در مورد سلامت مردم و جامعه است ولی متاسفانه عادت کردیم موضوعی که از طریق دانشمندان اروپایی تایید شده است را در زندگی به کار بگیریم . 
وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیرین می توانند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهند، اظهار کرد: ضروری است مردم خود در صحنه حضور داشته باشند و با تعامل و همکاری‌ها این معضلات را حل کنند، نمونه‌ی بارز این همکاری‌ها، جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس بود.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد:همه ی ما در قبال مردم به خصوص آسیب های اجتماعی مسئول هستیم و اگر به موقع با این معضلات از قبیل فقر، بی عدالتی، فاصله های طبقاتی، طلاق و .... برخورد علمی نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.