به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز یکشنبه در جلسه توجیهی نامزدهای تایید صلاحیت شده شورای اسلامی شهر مراغه و خداجو افزود: با کمک دستگاه قضائی و نهادهای انتظامی و امنیتی هرگونه بداخلاقی ها و یا توطئه های شوم انتخاباتی در نطفه خنثی خواهد شد.
وی ادامه داد: رعایت قانون، اخلاق مندی و نیز عدم اعتماد به افراد سودجو و فرصت طلب در ایام انتخابات توسط ستادهای انتخاباتی ضروری بوده و با
هرگونه تخلفی بر اساس قانون رفتار خواهد شد.
وی اضافه کرد: نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان نیز نباید برای رضایت شخصی یک فرد، حقوق و حیثیت سایر نامزدها را زیر سئوال برده و تخریب کنند که این امر دور از اخلاق و تخلف محسوب می شود.
وی با اشاره به تایید صلاحیت تمامی نامزدهای انتخابات شورای شهر مراغه و خداجو گفت: این امر برای اولین بار در تاریخ این شهرستان و با توجه به
حسن نظر هیات های اجرایی و نظارت نسبت به نامزدهای این انتخابات انجام گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم قانون مداری توسط نامزدها و ستادهای انتخاباتی گفت: شواری شهر به عنوان پارلمان
شهری و محل تصمیمات سرنوشت ساز برای شهر بوده و نامزدهای حضور در این شورا باید بر اساس قانون رفتار کرده و خطوط قرمز و ضوابط انتخاباتی را رعایت کنند.
علی دلداری افزود: با توجه به آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی از 21 اردیبهشت، هرگونه تبلیغات زودهنگام از سوی ستادهای انتخاباتی تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.
وی ادامه داد: استفاده از عناوین تحصیلی غیرواقعی و غیرمجاز توسط نامزدها و نیز ستادهای انتخاباتی ممنوع بوده و کاندیداها باید با این رفتار خارج از قانون طرفداران خود برخورد کرده و از آن اعلام برائت کنند.
وی اضافه کرد: نامزدها و طرفداران آنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به جای تخریب و نفی سایر رقیبان انتخاباتی، به دنبال ارائه برنامه برای
خدمتگزاری به مردم و جامعه باشند.
وی گفت: راه اندازی کارناوال و کاروان هالی تبلیغاتی و نیز نصب تبلیغات در محل های غیر مجاز و تعیین نشده اعمال مجرمان بوده و در صورت انجام این رفتارها، این تخلفات در اعتبارنامه نامزدها تاثیر خواهد گذاشت.
شورای شهر مراغه هم اکنون 11 عضو دارد که در دور پنجم این تعداد به هفت نفر کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران و انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
مراغه با 180 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.