به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این سازمان، محمدحسین حسن زاده با بیان اینکه تغییر کاربری و انتقال درختان در خیابان قره آغاج (قدس) و روبروی محل استانداری برای احداث ایستگاه مترو با تصویت کمیسیون های مربوطه صورت گرفته است، اظهار کرد: همانگونه که طی فعالیت سال های اخیرمان اثبات کرده ایم، به هیچ عنوان موافق تغییر کاربری فضای سبز در هیچ منطقه ای از شهر نیستیم، اما این امر در برخی از موارد اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: تمامی رایزنی های ممکن جهت جلوگیری از اجرای این امر را انجام دادیم و پس از کش و قوس های فراوان و با توجه به اینکه تغییر در حفر خط مترو و احداث ایستگاه دشوار و به بیانی دیگر غیرممکن است و همچنین بنا به شرایط بافت قدیمی شهر تبریز، اجرای امر انتقال درختان در این دو منطقه اجتناب ناپذیر بود.
حسن زاده با تاکید بر اینکه جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز جزو اولویت های مدیریت کلان شهری تبریز است، گفت: در دوره های گذشته شاهد تغییر کاربری حدود 360 هکتاری بوده ایم که این امر در سال های اخیر و حال حاضر علاوه بر اینکه به صفر رسیده ، 15 هکتار از مجموعه باغلارباغی را هم که پیشتر مجوز تغییر کاربری آنان صادر شده بود، را بازگردانده ایم.
وی افزود: مجموع تغییر کاربری فضای سبز برای احداث ایستگاه مترو تبریز کمتر از یک هکتار است که در این موضوع نیز فضای سبز از بین نرفته و درختان به منطقه ای دیگر انتقال یافته اند.
حسن زاده با ابراز گلایه از جوسازی های صورت گرفته در این موضوع، گفت: از تمامی اصحاب رسانه و علاقه مندان فضای سبز خواهشمندیم که با انجام بررسی و تحقیق و در نظر گرفتن تمامی جوانب به انتشار خبر و مطلب اقدام نمایند.
3038/6183 انتشار:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.