به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه سلامت و سفیران سلامت مدارس عجب شیر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: اجرای طرح تحول سلامت و همچنین ساخت مراکز درمانی در نقاط دوردست و کم برخودار نمونه بارزی از اقدامات قابل توجه دولت در عرصه بهداشت و سلامت است.
وی با بیان اینکه امنیت و بهداشت 2 مقوله مهم در جامعه هستند افزود: سفیران سلامت نقش بسیار ارزشمند و بزرگی در جهت ترویج سلامت در جامعه دارند.
مراثی طرح سفیران سلامت را یکی از مهمترین طرح‌ ها در حوزه جلب مشارکت دانش ‌آموزان و مردم در راستای ارتقا سلامت برشمرد و گفت: دانش ‌آموزان می ‌توانند با فراگیری آموزش‌ های سلامت، آن را به همسالان خود منتقل کنند و در فرآیند سلامت در مدارس نقش ویژه‌ ای داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان عجب شیر نیز در این مراسم افزود: طرح سفیران سلامت به ارتقا بهداشت، سواد و سلامت دانش ‌آموزان و محیط جامع کمک می ‌کند.
امیر عباس کمالی با بیان اینکه شعار امسال هفته بهداشت و سلامت 'زندگی سالم، با نشاط و پرامید' است اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ های مختلفی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر اجرا می‌ شود.
وی خاطر نشان کرد: طرح سفیران سلامت در چهار بخش خود مراقبتی و بهداشت فردی، پیشگیری از بیماری ‌های واگیر و غیر واگیر، تغذیه سالم و اهمیت ورزش و تحرک بدنی اجرا می‌ شود.
وی با اعلام اینکه طرح سفیران سلامت در تمام مدارس عجب شیر درحال اجراست گفت: تاکنون 10 درصد دانش‌آموزان در این طرح مشارکت دارند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان عجب شیر هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح سلامت، تغییر نگرش و رفتار دانش ‌آموزان و افزایش سواد بهداشتی عنوان کرد و افزود: خود مراقبتی یکی از حوزه‌ های اصلی در بخش سلامت است.
کمالی با بیان اینکه در حال حاضر دلیل ابتلا و مرگ و میر از بیماری های واگیر به بیماری های غیر واگیر تغییر یافته گفت: شیوه زندگی ناسالم از جمله کم تحرکی ، تغذیه نامناسب ، استعمال سیگار از عوامل مهم مستعد کننده به این نوع بیماری ها است.
همزمان با هفته سلامت و با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان عجب شیر، از 30 تن از مراقبان بهداشت و سفیران سلامت در این شهرستان با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.