به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این شرکت، علیرضا ایمانلو با اشاره به اینکه آب کلانشهر تبریز از سه منبع ( طرح آبرسانی زرینه رود ، تصفیه خانه آب نهند و چاه ها و قنات های دامنه شمالی سهند ) تامین می‌شود، گفت: با کاهش آب یکی از سه منبع از جمله تصفیه خانه آب نهند، کمبود آب در شهر بوجود می آید.
وی با بیان اینکه لازمه حل این مشکل، افزایش ظرفیت تامین آب کلانشهر تبریز غیر از سه منبع مذکور است، اضافه کرد: یکی از منابع پیش بینی شده انتقال آب از طرح آبرسانی ارس است که تسریع در اجرای آن احساس می شود.
ایمانلو با اشاره به اینکه گل آلود شدن آب سد نهند به دنبال وقوع سیل روز جمعه گذشته در تبریز موجب شد تا روند معمول تصفیه آب این سد با مشکل مواجه شود، دلایل کاهش فشار و قطعی آب در برخی مناطق تبریز را ناشی از این اتفاق دانست.
وی با اشاره به وجود محدودیت دریافت آب از سد نهند اظهارکرد: به واسطه پیش بینی هایی که با احداث پمپاژهای فشار آب از حدود یک سال و نیم گذشته صورت گرفته است مانع از قطعی گسترده آب در کلانشهر تبریز شدیم.
ایمانلو افزود: با توجه به گل آلود شدن رودخانه های زرینه رود و نهند در اثر سیل اخیر و کاهش تولید آب از تصفیه خانه های آب زرینه رود و نهند احتمال کمبود و قطعی آب گسترده در سطح کلانشهر تبریز وجود داشت که خوشبختانه با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران و با مانور روی حجم مخازن ذخیره و شیرآلات شبکه و فشارشکن‌ها سعی شد تا آب موجود تا حد مقدور به صورت عادلانه توزیع شود و مشکل قطعی آب به صورت گسترده بوجود نیاید.
وی همچنین گفت: برای ارائه خدمات مطلوب شبکه فاضلاب تلاش شد تا مشکل گرفتگی به موقع رفع شود.
ایمانلو اعلام کرد: جهت تامین آب شرب مورد نیاز مشترکانی که با کمبود آب مواجه هستند این شرکت نسبت به اعزام تانکرهای آبرسانی به محلاتی که با کاهش فشار مواجه هستند اقدام می کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از مشترکان درخواست کرد در مصرف آب نهایت صرفه جویی را کرده و از مصارف غیرضروری اجتناب کنند.
سیل روز جمعه گذشته موجب خسارت به تاسیسات خدماتی از جمله آبرسانی شهر تبریز و تعدادی دیگر از شهرهای استان آذربایجان شرقی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خسارت وارده بر تاسیسات و شبکه‌ های آب و فاضلاب استان بر اثر سیل را 50 میلیارد ریال اعلام کرد.
در این سیل ایستگاه پمپاژ آب مهرانه رود و شهرک امام نیز دچارآسیب شد و در کل به مبلغ 16500 میلیون ریال به تاسیسات و شبکه آب و فاضلاب تبریز خسارت وارد آمد .
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.