به گزارش ایرنا، علی صمدنژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سیل به تاسیسات آبرسانی روستاهای بیشتر شهرستان های استان آسیب زده است، افزود: شبکه آبرسانی 2 روستای شهرستان های سراب و مراغه بدلیل از بین رفتن کل تاسیسات و تخریب معابر دسترسی تاکنون برقرار نشده که آب شرب یکی از آن ها از طریق آبرسانی سیار و دیگری از طریق راه اندازی چشمه موقت تامین می شود.
وی با بیان اینکه منتظر تامین اعتبارهای لازم برای راه اندازی دائمی شبکه های آبرسانی آسیب دیده هستیم، اظهار کرد: از چند روز پیش، اقدام های اولیه برای راه اندازی دائمی این شبکه ها آغاز شده و تا 15 روز آینده مشکل آبرسانی همه روستاها بصورت دائمی برطرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: خسارت های وارده به تاسیسات آبرسانی 10 شهرستان مشهود بوده و مجموع خسارهای وارده حدود 54 میلیارد ریال است.
صمدنژاد ادامه داد: سیل اخیر به تاسیسات 38 روستای استان آسیب های اساسی وارد کرده که از این تعداد، 9 روستا در عجبشیر، 7 روستا در آذرشهر، 2 روستا در چاراویماق، یک روستا در ملکان و 2 روستا و 2 مجتمع آبرسانی در هشترود و 3 روستا در هر کدام از شهرهای تبریز، ورزقان، بستان آباد، سراب و مراغه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه از همان ساعات اولیه وقوع سیل، شرکت آب فاضلاب روستایی استان تلاش برای برقراری آبرسانی سیار در روستاهای آسیب دیده را آغاز کرد، گفت: در این راستا تاکنون 400 سرویس تانکر آب شرب به روستاهای آسیب دیده انتقال و آبرسانی سیار در یک روستای سراب همچنان ادامه دارد.
صمدنژاد با اشاره به بازدید چیت چیان، وزیر نیرو از راه اندازی شبکه آبرسانی روستای چنار و قدردانی وی از اقدام های شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی در این خصوص، افزود: برقراری مجدد آبرسانی روستاهای آسیب دیده با همت و تلاش شبانه روزی همکاران و پیمانکاران طرف قرارداد با این شرکت انجام شده است.
بارش باران شدید و جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان در آخر هفته گذشته علاوه بر وارد کردن خسارت های شدید به تاسیسات شهری و روستایی آذربایجان شرقی موجب مفقودی 42 تن از هموطنان مان در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر شد که با تلاش های شبانه های روزی نیروهای امدادی و خدمات رسان تاکنون پیکر 38 نفر پیدا شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.