وزیر کشور گفت: باید کاری کنیم که بازدارندگی ایجاد کنیم و در امور پیشگیری‌ها فعال‌تر باشیم زیرا کشور ما حادثه خیز است و با وجود سرمایه گذاری‌های زیاد باز هم اتفاقای رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ویژه ستاد بحران مناطق سیل‌زده‌ی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه خدمات امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده در کوتاه‌ترین انجام شد، اظهار کرد: بعد از دستور اولیه ریاست جمهوری، مهندس نجار را عازم منطقه کردیم.

وی ادامه داد: در شهرستان آذرشهر حدود 22 نفر فوت شدند که 15 نفر از آنان اجسادشان کشف شده و بقیه هنوز پیدا نشده‌اند، در روستای چنار نیز تعداد مفقودی‌ها 20 نفر بوده که از این مجموع یک نفر مانده است.

وی تاکید کرد: در این ایام با توجه به اینکه دو سال قبل این رودخانه حدود 23 کیلومتر لای‌روبی شده بود، موجب شد که میزان خسارات به شدت پایین بیاید، یکی از کارهای خوبی که شد با پیش‌بینی‌های صورت گرفته روز بیست و سوم ماه اخطار داده شده و در روز بیست و چهارم نیز در منطقه اطلاع‌رسانی شد که موجب کمتر شدن خسارت‌ها شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: در استان‌های غربی هزینه‌هایی را مردم متقبل شدند، ستاد بحران در کوتاه‌ترین زمان برآوردی به عمل آورده و به سازمان بودجه داده اند که دستور به پرداخت اولیه شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در اولین جلسه دولت با تصویب آن، کار را با سرعت پیش ببریم. به باغات بسیار خسارت وارد شده است، تاسیسات زیرساخت ها دچار آسیب بوده و در قالب سه کمک بلاعوض، تملک سرمایه‌ای و دیگری تسهیلات به خانواده های آسیب دیده با نرخ 4 درصد، امیدواریم که بخشی از زیان هایی را که مردم در جریان سیل دیده اند رفع شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.