به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از تبریز، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر اظهار داشت: به آذری‌زبان‌های عزیز به خاطر اتفاقات ناگوار اخیر تسلیت می‌گویم و امیدوارم ما را در غم خود شریک بدانند. نمی‌دانم چرا هر وقت به اواخر لیگ می‌رسیم، به تبریز می‌آییم! البته خوشحالم به خاطر همسرم که آذری‌زبان است، به اینجا می‌آییم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دو تیم تراکتورسازی و استقلال ارائه‌گر یک بازی زیبا باشند، افزود: ما شروع خوبی در لیگ نداشتیم و سینوس‌وار در جدول حرکت کردیم. در ابتدای فصل بازیکنان زیادی تغییر کرده بودند و دنبال این بودیم که شرایط را منطبق با آنچه مدنظر داشتیم، کنیم. بعد از خدا موفقیت‌های ما به خاطر هواداران بود. آنها خیلی صبر کردند، به خصوص در جام حذفی که شرایط خوبی داشتیم، اما به آنچه که می‌خواستیم، نرسیدیم. در برخی مواقع فاصله امتیازی ما با تراکتورسازی به 10 امتیاز هم رسید، اما الان بالاتر از این تیم ایستاده‌ایم.

منصوریان دیدار تراکتورسازی - استقلال را یک بازی شش امتیازی دانست و گفت:  تراکتورسازی در این سال‌ها به قطب سوم فوتبال ما تبدیل شده و از حمایت هوادارانش سود می‌برد. این تیم در سال‌های گذشته جزو مدعیان قهرمانی بوده و امسال هم در فینال جام حذفی حضور دارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با تأکید بر اینکه تیمش مقابل تراکتورسازی با حوصله و صبر بازی خواهد کرد، افزود: من با تیم نفت تهران تجربه حضور در اینجا را داشته‌ام. باید بگویم چنین جوی را ندیده بودم که یک شهر دنبال قهرمانی تیم‌شان باشند. امیدوارم هواداران از بازی فردا لذت ببرند و دوم اینکه هر تیمی تلاش کرد، مزد زحماتش را بگیرد. یک بازیکن ما سرماخورده بود و مجبور شدیم او را در تهران نگه داریم. نگرانی ما بیشتر به خاطر جوانی بیش از حد بازیکنان‌مان است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ برتر ایران پیشرفت کرده است یا نه، گفت: نمی‌توانیم بگوییم خیلی پیشرفت کرده‌ایم، چرا که در سال‌های گذشته چند تیم مدعی قهرمانی بودند و پنج هفته پایانی با آب و تاب دنبال می‌شد، اما این‌طور نبوده است. با این وجود از نظر تیم ملی پیشرفت کرده‌ایم. وقتی در جام جهانی بازی می‌کنیم، فاصله ما با تیم‌های دیگر کم‌تر دیده می‌شود. تعطیلاتی که ابتدای فصل به خاطر پرچم کشورمان رخ داد، روی کیفیت مسابقات تأثیرگذار بود. از نظر نرم افزاری در سازمان لیگ خوب بودیم، اما از لحاظ سخت‌افزاری طول می‌کشد که بهتر شویم. امیدوارم در آینده این شرایط بهتر شود و عملکردمان رو به رشد باشد.

منصوریان در واکنش به طرح این موضوع که به نظر می‌رسد بحث آمدن یا نیامدن مهدی رحمتی به تبریز بیشتر بازی‌ رسانه‌ای بوده است، گفت: ما از چند جنبه نگران بودیم. نمی‌دانم چقدر عمر می‌کنیم، اما در خیلی از مسائل باید با رافت رفتار کنیم. رحمتی همشهری شماست و نگران بودم با آمدن رحمتی فضای آذری‌ها به‌هم بریزد. این ذهنیت را داشتیم که برای جلوگیری از حواشی، رحمتی را نیاوریم، اما پس از مشورت با مشاورانم تصمیم گرفتیم که او به تبریز بیاید. نام کامل رحمتی، مهدی رحمتی اسکویی است و شهر او 20 کیلومتر با تبریز فاصله دارد. به رحمتی گفتم صلاح نیست که نیایی، چرا که سال‌های سال باید با این مردم روبه‌رو شوی.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا تیمش برای برای بازی با تراکتورسازی تدافعی به میدان می‌رود، گفت: سبک بازی ما تغییری نخواهد کرد. با توجه به اینکه قلعه‌نویی سرمربی خود من بوده، باید باهوش بازی کنیم. از طرفی، چون فاصله امتیاز ما با تراکتورسازی کم است، سعی کردیم نیروی تازه نفس برای این بازی داشته باشیم. هر کسی بهتر و باهوش باشد، نتیجه بهتری خواهد گرفت. جدا از سیستمی که حریف دارد، بازیکنان ما نیاز دارند با حوصله بازی کنند.

منصوریان در واکنش به آمار بازی‌های گذشته تراکتورسازی و استقلال که رأی به برتری تراکتورسازی می‌دهد، تصریح کرد: روز گذشته آمار دیدارهای این دو تیم را دیدم و تراکتورسازی از نظر پیروزی سهم بیشتری دارد. وقتی تراکتورسازی در تهران بازی می‌کند، هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند و تراکتورسازی احساس غریبی نکرده و مانند میزبان بازی می‌کند. این مسئله در نتیجه‌گیری این تیم تأثیر زیادی داشته است. امیدوارم خدا عمر بدهد تا این رکورد را جا به جا کنیم.

خبرنگاری از منصوریان در رابطه با ساعت بازی فردا پرسید که سرمربی استقلال گفت: در گذشته دیدم که شما نگران وضعیت زمین در زمستان هستید. برای این کار چند راه وجود دارد. باید ساعت‌ بازی‌ها را با توجه به شرایط استان‌ها تغییر دهند. وقتی دمای اهواز 52 درجه است، نمی‌توان بعدازظهر بازی کرد. وقتی تبریز سرد است، نمی‌توان شب بازی انجام داد. همانطور که گفتم مشکلات سخت‌افزاری ما باید حل شود. ورزشگاه یادگار امام تبریز باید از لحاظ سخت‌افزاری تغییر کند. امروزه در زیر چمن ورزشگاه سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌کنند. وقتی برای بازی با ماشین‌سازی به تبریز آمده بودیم، زمین چمن یادگار امام یخ زده بود و تفاوتی با سرامیک نداشت. ورزشگاه به این قشنگی، زمینش مناسب نیست. در گذشته هم دیدم که مربیان از فضای تاکتیکی‌شان در زمین تمرینات خود گلایه دارند، به همین دلیل است که زمان‌بندی مسابقات باید تغییر کند.

وی در خصوص سوال خبرنگاری درباره دیدار پرحاشیه تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی در سال 94 که با تساوی به پایان رسید، گفت: در آن بازی من طرف نیمکت تیم تراکتورسازی رفتم که بگویم نتیجه اشتباه اعلام شده است، اما پسر تونی خیلی خوشحال بود و مرتب 2-2 می‌کرد. ای کاش جام در آن سال همین جا می‌ماند. 

منصوریان در خصوص هواداران تراکتورسازی با بیان این که آذری‌ها مهمان‌نواز هستند، اظهار داشت: بازیکنان ما در ابتدا باید مراقب باشند تا اتفاقی نیفتد که هواداران آزرده خاطر شوند. آذربایجان فرهنگ خاصی در فوتبال ما است و من یادم نمی‌آید اتفاقات بدی در اینجا رخ داده باشد. هواداران تراکتورسازی هم باید تلاش کنند تیم خود را تشویق کنند و به پیروزی تیم خودشان امیدوار باشند.

سرمربی استقلال در مورد قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، گفت: به رقیب سنتی خودمان تبریک می‌گویم این تیم با تراکتورسازی رقابت نزدیکی داشت و در این مسیر ما هم اضافه شدیم اما بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به تراکتورسازی آسیب‌ زد. پرسپولیس در این فصل شروعی خوب و موفقیت‌آمیز داشت. به نظر من برانکو قهرمانی امسال را مدیون هوادارانی است که فصل قبل صبر داشتند. زمانی که با پرسپولیس بازی می‌کنیم در میدان به هم رحم نمی‌کنیم، اما خارج زمین هموطن هستیم و باید بگویم پرسپولیس تیم قابل احترامی است. یک بخش از هواداران فوتبال ما با این قهرمانی خوشحال شدند و امیدوارم فصل بعد هم این 3 تیم مدعی اصلی قهرمانی باشند. 

منصوریان ادامه داد: در نقل و انتقالات ما هم آسیب خوردیم و شرایطی پیش آمد که چند بازیکن با تجربه خود را از دست دادیم اما جوانان جدیدی به تیم ما اضافه شدند و تراکتورسازی در این زمینه آسیب بیشتری دید، چون فکر می‌کنم توقع در کشور از تیم تراکتورسازی بیشتر بود. نمی‌خواهم قهرمانی پرسپولیس را لوث کنم و به آنها تبریک می‌گویم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا از بی‌تجربگی بازیکنان استقلال نگران نیستید، تصریح کرد: امروز دیگر نگران نیستم چون این جوانان هم در آسیا تجربه کسب کرده‌اند و هم دربی سختی پشت سر گذاشته‌اند. اگر 10 هفته پیش این سوال از من پرسیده می‌شد می‌گفتم نگرانم، اما اکنون دیگر نگران نیستم. جوانان تیم با صلابت و محکم کار می‌کنند و 2 - 3 روز است که روی مسائل روحی و روانی کار می‌کنیم. فکر می‌کنم شرایطی انحصاری در تیم استقلال است که ممکن است تنها برای ما باشد. همه 22 نفر شانس حضور در ترکیب تیم را دارند. هافبک‌های ما خیلی خوب کار می‌کنند، 9 نفر هستند که 3 نفر آنها ممکن است به زمین برود. در دروازه‌ هم سید حسین حسینی خیلی خوب کار می‌کند و دروازه‌بان سوم ما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خدا را شکر از این بابت نگران نیستیم. 

ادامه دارد ...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623162
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.