به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز چهارشنبه در نشست ویژه ستاد بحران کشور در استانداری آذربایجان شرقی افزود: کاهش ذخایر سفره های زیرزمینی که در ابتدای دولت یازدهم از مشکلات و دغدغه های بخش کشاورزی بود با تصویب طرح تعادل بخشی در شورای آب رفع شد.
وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری در برخی از مناطق این استان سطح آب سفره های زیر زمینی نه تنها افت نداشت بلکه بالا نیز آمده و این موضوع اتفاقی مبارک و خبری مسرت بخش در بخش کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کرد: این در حالی است که در سال زراعی جاری میزان بارش ها پایین تر از میانگین کشور بود و این موضوع باعث می شود تولیدات کشاورزی پایدار شده و بخش بزرگی از مشکلات حوزه مربوطه برطرف شود.
حجتی با قدردانی از استاندار و مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به خاطر اجرای این طرح ادامه داد: در جریان سیل اخیر بخش عمده ای از تاسیسات زیربنایی کشاورزان از جمله قنوات، کانال ها و سایر زیرساخت ها زیر گل و لای مدفون شده و از بین رفته و زندگی مردم روستاهای استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل تحت تاثیر قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، وی گفت: دولت اهتمام جدی برای رفع مشکلات دارد و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی هر آنچه لازم باشد در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
وزیر جهاد کشاورزی به همراه رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.
در سیل آخر هفته گذشته آذربایجان شرقی 42 نفر مفقود و جان باخته اند.
خبرنگار: یحیی مرتضایی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/8023//6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.