معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان خبر داد .

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عزیزالله مهدیان در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان، گفت: ده‌ها خانه مسکونی در روستاهای استان و به خصوص در روستای چنار عجب شیر دچار خسارت شده‌ و برخی از مناطق روستایی کنار حاشیه رودخانه‌ها خالی از سکنه شده‌اند که این بنیاد برای در اختیار قرار دادن زمین و واگذاری تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی تخریب شده اعلام آمادگی می‌کند.

 

وی افزود: تسهیلات قرض الحسنه 20 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و پنج میلیون تومان وام بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده‌ است.

 

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان بلافاصله در محل وقوع سیل حاضر شده‌اند و کمک‌های امداد رسانی را انجام داده و کانکس‌های اسکان موقت را به مناطق اعزام کردند.

 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را در تمامی روستاها نیز آغاز کرده است، گفت: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکردند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی بهره مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن آمادگی آن را دارد تا به صورت رایگان برای خانه‌هایی که دچار تخریب شده، نقشه تهیه کند تا افراد شروع به ساخت واحدهای خود کنند.

 

گفتنی است، معاون بازسازی و مسکن روستایی به همراه مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل بنیاد مسکن استان از مناطق سیل زده روستاهای شهرستان تبریز و آذرشهر وعجب شیر و همچنین از روستای سیل زده روستای چنار بازدید کرده و از نزدیک درخصوص موانع و مشکلات روستاها تصمیمات لاز م را اتخاذ کردند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.