نماینده ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ارتش در مبارزه با دشمنان از کارنامه ی درخشانی برخوردار است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آئین رژه ی یگان های مسلح به مناسبت روز ارتش در تبریز اظهار کرد: ارتش در طول سال های پس از انقلاب در مبارزه با استکبار و دفاع از کیان ایران اسلامی، جانفشانی های ماندگاری را در کارنامه ی خود ثبت کرده و مردم نیز قدردان چنین تلاش هایی هستند.
وی عنوان کرد: مکتبی، مردمی و اسلامی بودن از ویژگی های برجسته ی نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوی اسلامی ایران به شمار می آید.
 وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ارتشیان جان برکف کشور همزمان با انقلاب اسلامی به ندای الهی بنیان گذار جمهوری اسلامی لبیک گفتند و از این رو نیروی های مسلح کارنامه ای درخشان در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی دارند.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: دین مداری و شهادت طلبی ناشی از مکتب قرآن، اسلام و نهضت عاشورا از جمله امتیازات و وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ارتش های جهان است. 
وی گفت: تمامی هدف و آرمان های ارتش کشور نشات گرفته از مکتب ظلم ستیز و ضد استکباری امیرالمونین علی (ع) است.
وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس تقدیم 48 هزار شهید را تقدیم جامعه ی شهدا کرده است، بیان کرد: ارتش نیز دوشادوش سایر نیروهای نظامی از جمله سپاه و بسیج در دفاع از خاک کشور نقش آفرینی کرد و در عملیات های مختلف رشادت های بی نظیری از خود نشان داد.
امیر غلامحسین ظهیرمالکی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: روز ارتش، روز حماسه آفرینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین این روز حاصل دوراندیشی و شرف نگری امام راحل در سال های نخستین انقلاب اسلامی است.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم هزاران شهید در دوران 8 سال دفاع مقدس، کارنامه درخشان و افتخار آمیزی از خود بجای گذاشت و امروز نیز با همان روحیه شهادت طلبی برای دفاع از کشور و مردم در آمادگی کامل بسر می برد.
گفتنی است؛ مراسم رژه به منظور گرامیداشت روز ارتش، همزمان با تبریز در سایر شهرستان ها از جمله عجبشیر، سراب، مرند، مراغه و جلفا نیز برگزار شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.