به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح گازرسانی در روستای خوبستان با بیان اینکه روستائیان منبع تولید در کشور محسوب می شوند، افزود: اگر بخواهیم به شعار سال، رنگ حقیقت ببخشیم و اشتغال و تولید ایجاد کنیم باید با تمام توان، موانع و مشکلات روستائیان را رفع کرده و از آنان حمایت کنیم .
حمید شکری گازرسانی به روستاها را یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه روستاها عنوان کرد و گفت: دولت برای گازرسانی به هر خانوار اعتباری افزون بر 100 میلیون ریال هزینه می کند.
وی ادامه داد: افتخار دولت تدبیر و امید این است که طی 2 سال گذشته در شهرستان میانه به اندازه کل سال های قبل گازرسانی کرده و امیدواریم تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان میانه از این نعمت بهره مند شوند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بحث محرومیت زدایی روستایی برنامه های خوبی را پیش بینی کرده است، گفت: هدف مجلس، تصویب قوانینی است که در حوزه های مختلف، از مشکلات مردم بکاهد و تحقق این هدف تنها با اتحاد و همدلی میسر خواهد بود.
یعقوب شیویاری با اشاره به اینکه روستائیان می توانند در بخش تولید و تحقق شعار سال نقش موثری را ایفا کنند، از تصویب اعتبارات ویژه در بودجه سال 96 در خصوص اشتغال زایی روستایی خبر داد.
وی گفت: برای شکوفایی اقتصاد و خودکفایی کشور در حوزه محصولات کشاورزی و باغی، روستائیان باید اعتبارات و تسهیلات را در مسیر واقعی خود یعنی در روستاها صرف کنند.
بهنام آقامحمدی، بخشدار مرکزی میانه هم در این مراسم با ابراز خرسندی از آغاز عملیات گازرسانی به 6 روستای بخش مرکزی، گفت: تا ابتدای دولت یازدهم، 41 روستای بالای 20 خانوار بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار بودند که با آغاز عملیات گازرسانی 35 روستا در سال 95 و 96 با اعتباری افزون بر 140 میلیارد ریال، امیدواریم تا پایان سال جاری، برخورداری گاز روستایی در این بخش به بیش از 87 درصد برسد.
رئیس اداره گاز شهرستان میانه پوشش این طرح گازرسانی را 300 خانوار اعلام کرد و گفت: با اتمام این طرح درصد بهره مندی شهرستان میانه از گاز طبیعی به بیش از 81 درصد افزایش خواهد یافت.
اکبر ناصری با بیان اینکه این طرح گازرسانی به 6 روستا تا پاییز امسال بهره برداری می شود، ادامه داد: امسال گازرسانی به 48 روستای دیگر میانه آغاز می شود.
وی گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان و نیز روستاهای کمتر از 20 خانوار در مسیر این روستاها گازرسانی شود.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: انصاری
3071/7231
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.