مرتضی آبدار روز یکشنبه در نشست نمایندگان حوزه های تخصصی طرح ضربتی تولید و اشتغال، از ضرورت احیای ظرفیت های محلی روستاها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان خبر داد و افزود: در توسعه روستاگردی و بوم گردی باید تمامی ضوابط و ساختار زیست محیطی محل رعایت شود و این مساله در استان نیاز به اقدامات اساسی دارد که در این راستا برنامه هایی نیز در حال تدوین و اجراست.
وی اظهار کرد: در روستاهای هدف گردشگری و دارای ارزش تاریخی بر روی مسائل سرمایه گذاری و رونق گردشگری و ترویج صنایع دستی افزایش اشتغال تمرکز شده و برنامه ویژه ای برای این روستاها با همکاری فرمانداری و دهیاری ها در نظر گرفته شده است.
آبدار گفت: هیات مرکزی طرح ضربتی تولید و اشتغال در حوزه گردشگری در زمان اقامت خود در آذربایجان شرقی از روستاهای اشتبین، زنوزق و کندوان بازدید خواهند کرد و به بررسی ظرفیت‌ها و پایش این روستاها در حوزه اشتغال و زیرساخت‌های مرتبط با حوزه مأموریت‌های سه‌‌ گانه سازمان و ظرفیت‌ های صنایع ‌دستی هر روستا، خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه در بررسی روستاها به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مناطق معرفی شده توجه خاصی خواهد شد، افزود: در این حوزه ها، تمامی نقاط جاذب گردشگر و همچنین مواریث فرهنگی شناسایی خواهد شد و اعتبار لازم جهت تقویت جاذبه‌های گردشگری، احیا و مرمت و حفاظت از مواریث فرهنگی، تخصیص خواهد یافت.
آبدار ادامه داد: از مهم ترین اقداماتی که در این طرح اجرا خواهد شد، معرفی و شناسایی صنایع دستی مختص آن منطقه است، در این طرح برای تخصیص اعتبار جهت تقویت رشته‌ های صنایع‌ دستی موجود و احیای رشته‌ های فراموش ‌شده، تمهیدات لازم انجام می پذیرد تا با ایجاد اشتغال در روستاها به رونق اقتصادی آن کمک کند.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.