به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل نجار در نشست ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به برآورد خسارات سیل اظهار کرد: بر اساس آسیب‌هایی که به منازل مسکونی و روستایی وارد شده و برابر دستورالعمل‌ها و مقرراتی که وجود دارد برای اماکن روستایی تخریب شده 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین 50 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط دولت که بنیاد مسکن متولی آن است، نیز به مالکان هر یک از واحدها پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم 20 میلیون ریال نیز اعتبار معیشتی برای همه کسانی که آسیب دیده‌اند پرداخت کنیم.

معاون وزیر در ادامه اظهار کرد: با تمام توان برای کمک به همه افرادی که آسیب دیده‌اند و افرادی که نیاز به جابجایی دارند، تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای هر یک از آسیب دیدگان منازل شهری 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود، ادامه داد: 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و از لحاظ معیشتی نیز 20 میلیون ریال کمک می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: علاوه بر این برای کفن و دفن هر یک از جان‌باخته ها 20 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

نجار گفت: در بخش کشاورزی و دامی قانون‌گذار دو راه حل را مشخص کرده که یکی صندوق توسعه بیمه کشاورزی و راه حل دوم استمهال وام افراد وام گیرنده برای سه سال است که باید از ظرفیت‌های موجود برای کمک به سیل زدگان استفاده کرد.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618013
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.