مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان از انجام 16 مورد عملیات امدادی و امدادرسانی به 670 تن سیل زده در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی شهودی با اعلام این خبر گفت: از روز گذشته (25 فروردین) تا  بامداد امروز (شنبه 26 فروردین)، نجاتگران هلال احمر بالغ بر16 مورد عملیات امدادرسانی در شهرهای  بستان آباد ،هریس، هشترود ،مراغه، ملکان، ورزقان، تبریز، عجب شیر و آذرشهر انجام شد و به  بیش از 670 نفر سیل زده امدادرسانی شد و نسبت به اسکان 133 تن و توزیع جیره غذایی در میان اسکان داده شده‌گان اقدام کرده‌اند.
 
وی یاد آور شد: نیروهای جمعیت هلال احمر استان از شب گذشته عملیات جستجو و نجات مفقودی‌های سیل آذرشهر وعجب شیر را آغاز کرده‌اند.  
 
وی افزود: به دنبال بارش شدید باران در استان از نخستین ساعات روز جمعه 25 فروردین، از عصر روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر وقوع سیل در تعدادی از روستاها دریافت شد که به محض دریافت گزارش وقوع سیل، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در مناطق سیل زده  روستای بیرق از توابع باسمنج تبریز حضور یافته و نسبت به مدیریت عملیات‌های امدادی اقدام کرد .
 
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان با اشاره به سیل مخرب و کم سابقه در عجب شیر و آذرشهر تاکید کرد: از شب گذشته به دنبال دریافت خبر سیل مرگبار شهرهای آذرشهر و عجب شیر، به دستور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، تیم‌های کمکی از شهرهای مختلف استان به شهرهای یاد شده اعزام شدند.
 
 وی ادامه داد: مدیر عامل استان جهت نظارت بر عملیات‌های امدادرسانی از شب گذشته در مناطق سیل زده عجب شیر و آذرشهر حضور و از نزدیک نسبت به روند امدادرسانی نظارت دارد و از صبح امروز بالگرد جمعیت هلال احمر با همراهی معاون امداد و نجات استان به مناطق سیل زده آذرشهر و عجب شیر اعزام و عملیات هوایی جستجوی مفقودی‌های سیل را آغاز کرده‌اند.

  شهودی افزود : هم اکنون بالغ بر 100 نجاتگر و امدادگر و اعضای تیم واکنش سریع  از 11 شهرستان (شهرهای تبریز،اسکو ،گوگان، شبستر، مرند ،بستان آباد، آذرشهر، عجب شیر ، مراغه و میانه و ملکان) در مناطق سیل زده آذرشهر و عجب شیر حضور داشته و با بهره گیری از 20 دستگاه انواع خودروی امدادی و یک فروند بالگرد مشغول جستجوی زمینی و هوایی مفقودی‌های سیل هستند و از شب گذشته تاکنون تعدادی اجساد فوتی‌ها را بعد از یافتن از آب بیرون کشیده و بعد از گذاشتن در کیسه جسد تحویل مراجع مربوطه می‌دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.