به گزارش ایرنا آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: افراد فاقد صلاحیتی که با خود برتر بینی و نقض قانون برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند، زحمت شورای نگهبان و مسئولان را دوچندان می‌کنند.
وی با اشاره به تبلیغات منفی بیگانگان در این زمینه، اظهار کرد: در قانون اساسی کشور اختیاراتی برای رئیس جمهوری از جمله تعهد و کاردانی تعیین شده است و افراد باید به این نکته نیز توجه داشته باشند.
نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی داخلی و خارجی و با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف و به طور شایسته‌ای صلاحیت افراد را بررسی می کند.
وی گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی نیز مسئولان و هیات‌های نظارت باید دقت لازم را به خرج دهند و مردم نیز دست به انتخاب‌ آگاهانه بزنند.
وی با اشاره به تمدید تحریم ها علیه ایران، بیان کرد: آنان با اصل جمهوری اسلامی ایران مخالف هستندو پس از برجام نیز رفتارشان با ایران تغییر نکرد.
آیت الله مجتهد شبستری با محکوم کردن حمله‌ی هوایی آمریکا به سوریه گفت: حمله به سوریه با هدف تقویت صهیونیست‌ها انجام شده و ادعای حمله ی شیمیایی از سوی سوریه طبق نظر متخصصان و محاسبات نظامی مردود است.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا سعی در تضعیف جبهه ی مقاومت و ایجاد جنگ روانی دارد و زیاده خواهی و جنگ جویی‌ هایشان نیز همچنان ادامه‌دار است.
وی با اشاره به فرا رسیدن 29 فروردین، روز ارتش، اظهار کرد: روز ارتش، روز حماسه آفرینی‌های نیروهای سه گانه ی ارتش و به خصوص نیروی زمینی است.
به گزارش ایرنا و بر اساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایط 1- ایرانی الاصل بودن 2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 3- مدبر و مدیر بودن 4- داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی 5- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور می توانند شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام‌الاختیار جهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که امسال گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
518
** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.