به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز ، یکی از حساس‌ترین دیدار های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی در تبریز بین تیم های ماشین‌سازی و پرسپولیس برگزار می شود که سقوط تیم میزبان تقریبا قطعی شده و پرسپولیس هم انگیزه های بسیاری برای پیروزی در این دیدار و برگزاری جشن قهرمانی خود در تبریز دارد.

سبزقبایان تبریزی در بازی گذشته خود در تبریز با نتیجه دو-صفر مقابل پدیده مشهد شکست خوردند و امیدهایشان را برای باقی ماندن در لیگ برتر از دست دادند. در تاریخ لیگ برتر این تیم به همراه استقلال اهواز ضعیف ترین عملکرد را به نمایش گذاشته اند و اکنون تنها برای اعاده حیثیت مقابل پرسپولیس بازی خواهند کرد. متوقف کردن پرسپولیس در این بازی می تواند برای تیم های تعقیب کننده سرخ پوشان بسیار حیاتی باشد، تراکتورسازی و استقلال بدون شک از این اتفاق سود خواهند برد.

شاگردان برانکو ایوانکویچ چند روز گذشته در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان در ورزشگاه آزادی به‌تساوی بدون گل رضایت دادند و شرایط بسیار دشواری را برای صعود به دور بعدی این رقابت‌ها دارند. با تمامی این تفاسیر عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر بسیار خوب ارزیابی می‌شود. آن‌ها در بازی گذشته خود در لیگ برتر با نتیجه دو-صفر از سد پیکان گذشتند و با توجه به تساوی استقلال و شکست تراکتور بیش‌ازپیش به قهرمانی نزدیک شده‌اند.

سرخ پوشان پایتخت در پنج بازی آخر خود چهار برد کسب کرده‌اند و تنها مقابل نفت آبادان شکست خورده‌اند. عملکرد این تیم مقابل تیم‌های پایین جدول نیز قابل‌توجه است چرا که تقریباً در مقابل همه آن‌ها به‌جز صنعت نفت آبادان پیروز بازی بوده است.

در سوی مقابل، شاگردان فرهاد کاظمی وضعیت بسیار نامناسبی دارند. ماشین‌سازی تبریز تنها یک بازی از پنج دیدار اخیر خود را پیروز شده‌ که این برد برای بقا در لیگ برتر کافی نیست. سرمربی این تیم که با اطمینان از بقای ماشین‌سازی تبریز در لیگ برتر خبر داده بود اکنون شرایط دشوار تیم خود را قبول کرده است.

تیم میزبان برعکس پرسپولیس در مقابل تیم‌های بالانشین جدول نتیجه‌های قابل قبولی کسب نکرد و تنها عملکرد قابل‌قبول این تیم، به پیروزی سه-صفر در نقش‌جهان و در مقابل سپاهان اصفهان مربوط می‌شود. ممکن است کاهش استرس بازیکنان ماشین‌سازی در هفته های اخیر منجر به بازی خوب از جانب آنان شود تا شاید جشن قهرمانی پرسپولیس یک هفته به تعویق بیافتد.

بازی رفت دو تیم در تهران و در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک-صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید هرچند که در این دیدار ماشین‌سازی صاحب یک ضربه پنالتی شد اما امین قاسمی نژاد نتوانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند.

حضور احتمالی پیام صادقیان مقابل تیم سابق خود می‌تواند از حواشی این مسابقه باشد. این بازیکن همچنان با 5 پاس گل یکی از شاخص‌ترین چهره های ماشین سازی به حساب می‌آید. در سوی مقابل مهدی طارمی با 14 گل و محسن مسلمان با 7 پاس گل چهره‌های شاخص تیم میهمان در این بازی خواهند بود.

فرهاد کاظمی دو بار مقابل پرسپولیس برانکو ایوانکویچ قرار گرفته و در هر دو بازی پذیرای شکست شده است. همچنین آمار قابل قبول برانکو در تبریز، حکایت از سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست مقابل تیم‌های این شهر دارد. کاظمی نیز در چهار دیدار اخیر خود با هدایت تیم‌هایی از قبیل ذوب آهن و سیاه جامگان مقابل پرسپولیس قرار گرفته و دو شکست به همراه دو مساوی تجربه کرده است.

ماشین سازی در این بازی احمد امیر کامدار را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت و فرهاد کاظمی امیدوار است تا سایر مصدومان تیمش به این بازی برسند. پرسپولیس نیز محرومی برای این دیدار ندارد و با تمامی قوا پس از بازی با الریان به تبریز می‌آید.

بازی تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس تهران ساعت 17، شنبه 26 فروردین در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده حسین زرگر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615137
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.