تیم مرکز تحقیقات رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران مقام اول لیگ رباتهای پرنده فضای باز را از آن خود کرد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که در تهران برگزار شد تیم مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری‌های نرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، توانست با کسب سه مقام برتر بدرخشد. 
این تیم با رقابت های خوب خود در بین 368 تیم شرکت کننده از دانشگاه های خارجی و داخلی، مقام اول لیگ "ربات های پرنده فضای باز" این مسابقات را به خود اختصاص داد. 
این گزارش حاکی است که تیم مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در لیگ "ربات های انسان نما" مقام سوم و همچنین در لیگ "پرنده داخل سالن" مقام چهارم را کسب کرد. 
سرپرست این تیم دکتر لاریسا خدادادی رئیس مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم واحد تبریز می‌باشد و رحیم بابازاده، یوسف عبدلی فاضل، مسعودبالار، سعید رضوانی، امین رضایی، علی تابناک، حامد پورمحمدی، مهدی محمدزاده، مهرداد زیادی، علیرضا صادری اعضای این تیم هستند. 
همچنین در این مسابقات تیم «آرتین» از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در بخش ربات‌های انسان نما(بزرگسالان) مقام اول را کسب کرد.     "دکتر سید جواد انگجی"، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی که در آیین فینال این مسابقات حضور یافته بود، ضمن تقدیر از سرپرستان و اعضای این تیم ها گفت: علم رباتیک از علوم و فنون بسیار با اهمیت محسوب می شود و رباتها نقش فزاینده‌ای در جوامع ایفا می‌کنند و می‌توانند کمک رسان انسان باشند و بایستی در کشورمان به مرحله کاربردی و تجاری‌سازی برسند. 
وی تصریح کرد: این دانشگاه در راستای گسترش و ارتقای فعالیت های رباتیک از مراکز تحقیقاتی رباتیک و فناوری‌های نرم و مراکز رشد حمایت می کند. 
در این دوره از مسابقات، تیم‌هایی از کشورهای آمریکا، آلمان، هند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، پاکستان، مکزیک، انگلستان، ترکیه، پرو و ایران حضور داشتند. که در لیگ ربات پرنده در فضای باز تیم SRC از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز قهرمان شد و تیم‌های SP Aero  از سنگاپور وIRSE  از دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب دوم و سوم شدند.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.