به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، محمد روشن ظهر امروز در مراسم تودیع و معرفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه بناب، با اشاره به کمک‌های دولت  به دانشگاه‌ها در برنامه توسعه ششم اظهار داشت: طبق این برنامه افرادی که برای توسعه دانشگاه‌ها کمک مالی می‌کنند میزان مساعدت مالی آن‌ها به‌عنوان هزینه قطعی مالیات محسوب خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه بناب افزود: خیرین با این اقدام علاوه بر کمک به تجهیز مراکز علمی، توسعه فضای آموزشی، کتابخانه و خوابگاه از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی با اشاره به اقدام دیگر دولت در کمک به دانشگاه‌ها گفت: براساس برنامه ششم توسعه ایجاد خوابگاه‌های متأهلین جزو تعهدات دولت محسوب شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد از اخذ چندین مرحله‌ای مالیات از پژوهشگران، آن را گرفتاری بزرگ برای آنان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه طبق لایحه‌ای که اخیراً به مجلس تقدیم شده مالیات حق‌الزحمه پژوهشی از 10 درصد به 5 درصد کاهش‌یافته است که امیدواریم با حمایت نمایندگان و با تصویب این لایحه گوشه‌ای از مشکلات پژوهشگران کاهش یابد.

روشن با ارزیابی رشد علمی کشور در سال‌های اخیر گفت: ایران در کسب «شتاب علمی» دنیا برای تولید مقالات علمی در سال 2013 صاحب رتبه 25 دنیا بود که در سایه تلاش دانشمندان کشور در سال 2016 ایران در رتبه نخست «شتاب علمی» دنیا قرار دارد.

وی همچنین به رشد 40 درصدی تعداد دانشمندان ایران در سطح بین‌الملل اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد دانشمندان برتر ایران از 173 دانشمند به 200 دانشمند رسیده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم و تحقیقات افزود: شتاب حرکتی در دانشگاه‌ها بسیار مهم هست که دانشگاه بناب با رشد 260 درصدی اعتبارات در سه سال گذشته عملکرد خوبی داشته به‌طوری‌که اعتبارات این دانشگاه از 60 میلیارد ریال به 190 میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 612126
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.