به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن فرحی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هجدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در عجب شیر، افزود: تبعیت از ولایت فقیه و مطیع محض بودن از مقام معظم رهبری دیگر ویژگی شهید صیاد شیرازی بود و همین ویژگی ها نام وی را تا ابد در دل ها جاودانه کرد.
وی به فعالیت های نظامی شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: مطالعه شخصیت شهید صیاد شیرازی سبب گسترش فرهنگ شهیدپروری در جامعه می شود و جوانان با مطالعه آثار این شهید و دیگر شهدا می توانند از آنان الگو بگیرند.
وی، خون شهید را رسواگر ستمگران توصیف کرد و گفت: ترور شهید صیاد شیرازی عامل رسوایی منافقان در جهان شد.
وی ادامه داد: صیاد شیرازی اساتید نظامی ارتش را در دوران دفاع مقدس برای طراحی عملیات ‌ها بسیج کرد و 10 عملیات در این دوراناز سوی وی طراحی شد.
حجت الاسلام فرحی با تاکید بر اینکه برگزاری یادمان‌ ها و بزرگداشت ‌ها نقطه عطفی در جامعه محسوب می‌شود، افزود: باید در احوالات و سیره عملی و خصوصیات شخصیتی شهدا جستجو و تحقیق کنیم تا بفهمیم که چگونه یک نفر به درجه ‌ای از معرفت دست پیدا می ‌کند که خدا به او عزت می ‌دهد.
وی گفت: تجلیل از شهدا و برافراشته نگه داشتن پرچم سرخ شهادت فریضه ای است که روح شهادت و سلحشوری و مقابله با دشمنان مکتب و انقلاب اسلامی را همواره در جامعه زنده نگه می ‌دارد.
وی اضافه کرد: شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یک طرف نماد مقاومت و ایستادگی و از طرف دیگر شاهدان زیاده خواهی های جهان استکباری و جنگ افروزان شیطان صفت هستند.
این مراسم با مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام به پایان رسید.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.