زهرا ساعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شوراها اهرم کنترل در حوزه مدیریت شهرها وروستاها هستند، افزود: نهاد شوراها طبق قانون اساسی تشکیل شدند و مردم باید با انتخاب افراد شایسته و پاک دست به برآیند بهتر شدن کار آنها کمک کنند.
وی، نبود مدیریت واحد شهری را یکی از مشکلات جدی در حوزه شهری دانست و اظهار کرد: باید شاهد مدیریت یکپارچه در شهرها باشیم و نهاد شوراها باید به عنوان مرجع قانون گذاری در شهرها تثبیت شوند تا برآیند کار، جلب رضایت مردم باشد.
ساعی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی علاوه بر رکن قانون گذاری، یک وظیفه بزرگ تر به عنوان نظارت دارد و نظارت مستمر مجلس بر شوراها با ایجاد یک دبیرخانه دائمی نیاز اساسی است، زیرا که هرجا اهرم های نظارت قوی تر باشد نتیجه کار مطلوب تر خواهد بود.
وی ادامه داد: شوراها در هر دوره نسبت به دوره قبل توانسته اند بهتر به وظایف خود عمل کنند و شاهد پیشرفت در عملکرد شوراها نسبت به دوره قبل تر خود بودیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با تجربه از چهار دوره گذشته و شناخت کامل از وظایف شوراها و مشکلات شهر و روستای خود، افرادی را انتخاب کنند که علاوه بر تعهد و تخصص لازم، به عنوان یک دلسوز واقعی پای کار بیایند و در مسایل شهری اشراف کامل داشته باشند تا در بهسازی مدیریت شهری اقدام کنند.
ساعی افزود: با توجه به ظرفیت های خاص شوراها به ویژه در کلانشهرهایی مانند تبریز و بودجه کلان شهرداری، امکان فساد برانگیز بودن فضا وجود دارد و مردم باید افراد متخصص، دلسوز و پاک دست را برای حضور در این نهاد انتخاب کنند تا در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.