دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته با وجود کاستی‌های فراوان، به خوبی از عهده مدیریت کشور برآمده و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور کارنامه قابل قبولی در عرصه های مختلف ثبت کرده است.
آمارهای رسمی و شواهد عینی حکایت از آن دارد که عملکرد دولت یازدهم، توانسته روح امید را در دل مردم احیا کند و این امیدی است که از دل تدبیر دولتمردان جوانه زده و روز به روز بارورتر می شود.
دولت یازدهم در سه سال گذشته منشاء خدمات فراوانی در اقصی نقاط کشور بوده و سیاست توسعه متوازن و همه جانبه از سیاست های اصولی این دولت در تمام عرصه ها به شمار می رود.
استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان بخش مهمی از ایران، نه تنها از ثمرات تلاش شبانه روزی دولت تدبیر و امید برای ارتقای شاخص های توسعه بی بهره نبوده است، بلکه قطار توسعه در این استان در سایه تدبیر دولتمردان، پرشتاب تر از همیشه به راه خود ادامه می دهد.
از آنجایی که آموزش و پرورش عامل پیشرفت و زیر بنای توسعه هر جامعه به شمار می رود و جامعه ای به رشد و ترقی نمی رسد مگر در سایه پرورش انسان های دانشمند و متهعد، بر این اساس دولت تدبیر و امید با وقوف به عمق تاثیر گذاری آن، به جد اهتمام خود را بر شکوفایی و پرورش استعدادهای درخشان و مدیران آینده ساز متمرکز کرده است.
کسب رتبه اول کشوری در جذب 98 درصدی پیش دبستانی و فراهم کردن زیرساخت های آموزش زبان محلی در مدارس از جمله شاخص ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی می باشد.
کسب رتبه اول کشوری در ریشه کنی بیسوادی، افتتاح 22 پژوهش سرای دانش آموزی در مناطق و نواحی استان معادل یک پنجم پژوهش سراهای افتتاح شده در کشور، افتتاح اولین پژوهش سرای دانش آموزی روستایی کشور در روستای یالقوز آغاج بخش ترکمن چای میانه، تجهیز یک هزار و 200 مدرسه چند پایه روستایی به کتابخانه با اعتباری افزون بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال و بهره برداری از سه آزمایشگاه نانو از جمله اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش است.
همچنین افزایش پوشش تحصیلی واقعی دوره ابتدایی به 99.9 درصد با اجرای طرح ها و برنامه های ابتکاری مانند دایر کردن کلاس های یک تا چهار نفری در روستاهای کم جمعیت، افتتاح 19 مرکز کارآفرینی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، ارتقای سلامت جسمانی با برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، ارسال یک هزار و 200بسته ورزشی برای طرح المپیاد درون مدرسه ای و افزایش سه برابری جذب دانش آموزان در فعالیت های تابستانی از دیگر عملکردهای شاخص آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید می باشد.
از دیگر تلاش های دولت تدبیر و امید در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی می توان به تدوین سند تدبیر و توسعه آموزش و پرورش استان، برگزاری گردهمایی بزرگ یاوران نماز، کسب رتبه برتر کشوری بسیج دانش آموزی به خاطر خلاقیت در عملکرد، رتبه برتر کشوری در سازماندهی مناسب نیروی انسانی، کسب رتبه اول کشوری در فعالیت های هفته معلم و رسیدگی به وضعیت درمانی و سلامت همکاران اشاره کرد.
از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش همچنین می توان از برگزاری 17 جشنواره خیران مدرسه ساز و جذب بیش از 100 میلیارد ریال، کسب مدال طلای المپیاد زیست شناسی و افزایش تعداد مراکز آموزش توانبخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری نام برد.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 39 ناحیه و منطقه دارای حدود 700 هزار دانش آموز ، 47 هزار کادر فرهنگی و 8 هزار و 500 مدرسه می باشد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.