محمد کلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهر اظهار داشت: همانند سال‌های گذشته خودکفایی خانواده‌ها و ایجاد اشتغال جزو دغدغه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده به‌طوری کمیته امداد در سال گذشته 20 درصد مشاغل کوچک آذربایجان شرقی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری و در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، 5 هزار شغل برای پنج هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی ایجاد کنیم و علاوه بر این، 37 هزار مشاوره شغلی در سنین 20 الی 50 سن انجام‌شده و از بین این افراد استعدادسنجی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اضافه کرد: مقرر شده تا مددجویان از آموزش‌های شغلی بهره‌مند و با اعطای وام‌های اشتغال و با نظارت‌های شغلی این افراد را به سمت اشتغال و خودکفایی سوق دهیم که این اقدامات از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

کلامی با اشاره به اینکه امسال در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی خرید اجناس خارجی برای جهیزیه و سایر نیازها در کمیته امداد آذربایجان شرقی ممنوع است، گفت: در جهت دیگر و به‌منظور اصلاح ساختار کمیته امداد حرکت می‌کنیم که هدف نهایی کاهش هزینه‌های تشکیلاتی و آزاد کردن منابع مالی برای خدمت‌رسانی بهتر به مستمندان و ایجاد اشتغال است.

وی بابیان اینکه 63 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی مستمری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: افرادی نیز بالغ‌بر 75 هزار نفر در استان هستند که مستمری دریافت نمی‌کنند ولی از هزینه‌های درمان و تحصیل و غیره بهره‌مند می‌شوند که در مجموع کمیته امداد آذربایجان شرقی برای 200 هزار نفر در سطح استان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سال گذشته 4 هزار و 300 خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و به خودکفایی رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال تصمیم داریم تا با برنامه‌ریزی 5 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد به خودکفایی برسانیم و همچنین در سال جاری برای 1500 خانوار تحت پوشش مسکن خریداری و یا احداث می‌شود تا در سه سال آینده مددجویی بدون مسکن باقی نمانده باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611160
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.