به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری این مرکز دانشگاهی افزود: فهرست دانشمندان برتر دنیا هر دو ماه یک بار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل اعلام می شود.
محمد مقدم واحد گفت: بر اساس اطلاعات استخراج شده از این پایگاه، 228 پژوهشگر ایرانی در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند که پنج محقق از دانشگاه تبریز هستند.
وی اظهار کرد: نام دکتر علیرضا ختایی در حوزه شیمی و مهندسی، دکتر محمد امجدی و دکتر ابراهیم بابائی در بخش موضوعی مهندسی، دکتر علی رستمی در حوزه ایمنی شناسی و دکتر سیامک طلعت اهری در حوزه مهندسی به عنوان طلایه داران علم ایران در جهان به ثبت رسیده است.
به گفته وی، تعداد ارجاعات صورت گرفته به پژوهش های پژوهشگران و تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های محققان دنیا در 10 سال اخیر از جمله معیارهای÷ این انتخاب بوده است.
مقدم واحد گفت: از مجموع 228 ایرانی طلایه داران علم، تعداد 181 دانشمند برتر متعلق به دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، 35 نفر از دانشگاه های علوم پزشکی، 9 تن از دانشگاه آزاد اسلامی و سه نفر از پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی هستند، که دانشگاه تهران دارای بیشترین تعداد دانشمند برتر در بین دانشگاه های کشور است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه تبریز در سال 1325 با دو دانشکده ادبیات و پزشکی کار خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از 21 دانشکده، 10پژوهشکده و گروه پژوهشی، پنج قطب علمی بیش از 800 نفر عضو هیات علمی، 24 نفر دانشجو و یکهزار پرسنل اداری، در 209 رشته دکتری تخصصی، 322 رشته کارشناسی ارشد، 164 رشته کارشناسی و چهار رشته کاردانی به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص اهتمام دارد.
این دانشگاه با وجود چنین ظرفیتی، در آخرین رده بندی بهترین دانشگاه های آسیا، نتوانست در میان 14 دانشگاه برتر ایران در این فهرست قرار بگیرد.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.