سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: 48 درصد از مسافران طبق شناخت قبلی به تبریز آمده بودند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، "فرشاد رستمی"،  جانشین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد اجرایی استان، از آبان ماه سال گذشته و با حضور کمیته‌های مختلف از جمله کمیته‌ی خدمات حمل و نقل، امداد و نجات و اسکان و رفاه آغاز شد.
وی افزود: هدف این ستاد در سال جدید ارائه‌ی خدمات متفاوت، اعتدال و تقویت امید و اعتماد مردمی بود و در این راستا نیز همه‌ی دستگاه‌ها همکاری کردند.
وی با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی ستاد بیان کرد: چاپ و نشر 250 هزار نقشه‌ی فرهنگی و کتابچه‌ها و معرفی آیین‎های سنتی و بومی از جمله‌ی این برنامه‌ها بود که در مجموع اجرای برنامه‌های سنتی رشد 200 درصدی داشته است.
رستمی گفت: مراسم استقبال از مسافران نوروزی نیز در تمامی پایانه‌ها انجام شد و با هدایای نوروزی از مسافران استقبال شد.
وی بیان کرد: تمبر اختصاصی صنایع دستی نیز همزمان با برگزاری نمایشگاه در خانه‌ی حیدرزاده رونمایی شد و همچنین تورهای استان‎گردی نیز با هدف معرفی چهار محور که کم‌تر شناخته شده است، وارد عمل شدند.
وی از همراهی سمن‌ها و بخش خصوصی در این میان خبر داد و گفت: آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز امسال افزایش داشت و 266هزار و 642 نفر در اقامت‌گاه‌ها اقامت داشتند که این مورد نیز رشد 14 درصدی داشته است.
رستمی اظهار کرد: در میان اماکن تاریخ نیز کلیسای سنت استپانوس جلفا از رشد 22 درصدی، رصدخانه‌ی مراغه از رشد 28 درصدی بازدید برخوردار بود و موزه‌ی قاجار نیز رتبه‌ی سوم را در بازدید از اماکن تاریخی به خود اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: همچنین تخلفات گردشگری نیز کاهش 28 درصدی و شکایات مردمی نیز کاهش 33 درصدی داشت.
وی تاکید کرد: آمار تجمیعی تردد در محورهای مواصلاتی استان طبق تایید پلیس راه استان، 12میلیلون و 443هزار و 385 خودرو بود که افزایش 14 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‎دهد.
رستمی با اشاره به نظرسنجی انجام شده از سوی مسافران گفت: 73 درصد مسافران جهت بازدید از اماکن تاریخی و 65 درصد نیز برای چندمین بار متوالی بود که تبریز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کردند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.