به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز روز شنبه در این کارگاه آموزشی گفت: جامعه و شهر ما نیازمند تربیت و پرورش آینده سازانی است که بتوانند به عنوان مدیران شجاع، انسان های آگاه و علاقمند به شهر و مملکت خود گام های پیشرفت و توسعه را بردارند.
حجت الاسلام احمد حمیدی، افزود: طرح شهردار مدرسه با هدف تامین آگاهی‌های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه، تقویت روحیه همکاری گروهی، برقراری ارتباطات کافی دانش‌آموزان با مراکز و نهادهای شهری، تقویت روحیه مشارکت جویی نوجوانان و مسئولیت‌پذیری آنان، پرورش مدیران کارآزموده و مجرب از میان نوجوانان و آموزش مهارت‌های زندگی جمعی و اجتماعی به دانش‌آموزان در مدرسه اجرا می شود.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز با اجرای این طرح به دنبال بسترسازی مطلوب برای مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان به ویژه دانش آموزان در امور شهری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با تاکید بر ارتباط بیشتر شهرداران مدرسه با معاونت فرهنگی اجتماعی، سازمان ها و شهرداری های مناطق شهرداری تبریز یادآوری کرد: جلسات و تورهای گردشگری برای شهرداران مدارس و معاونان آن ها به منظور تقویت بینش امور و مسائل شهری آنان برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به برگزاری این تورها در قالب گردش های علمی و کارگاهی ادامه داد: این تورها با هدف آشنایی هرچه بیشتر نسل آینده با فرهنگ، تاریخ و پیشینه این شهر برگزار می شود و معرفی مراکز تاریخی و فرهنگی، مذهبی گردشگری و دینی شهر و آشنایی با مشاهیر تبریز در آن پیش بینی شده است.
وی از شهرداران مدارس خواست تا هرچه سریع‌تر با انتخاب معاونان خود زمینه‌های همکاری مورد نظر شهرداری را در فعالیت های خود، تقویت کنند و در اجرای مراسم ها و ویژه برنامه های فرهنگی اجتماعی، هنری و مناسبت ها حضور فعالی داشته باشند.
اولین کارگاه آموزشی تخصصی شهرداران مدارس در سال جدید با هدف آشنا سازی آنان با سازمان های شهرداری با محوریت سازمان پارک ها و فضای سبز در شهرداری تبریز برگزار شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.