محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مرند، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی به استان خوزستان و بازدید از منطقه آزاد اروند اظهار داشت: مناطق آبادان - خرمشهر شباهت‌هایی با مرند - جلفا در بحث مناطق آزاد دارند که فرصتی برای کسب تجربیات و بررسی نقاط ضعف و قوت است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه منطقه آزاد اروند با ارس از لحاظ صنعت و تجارت قابل مقایسه نیست اما جالب این است که منطقه آزاد اروند به زیرساخت‌ها بسیار کمک می‌کند و برای مثال برای روستاهای خارج از محدوده حدود 100 میلیارد تومان جهت اجرای طرح هادی هزینه کرده است که در مرند و جلفا نیز باید چنین شود.

وی خاطر نشان کرد: شباهت گمرک منطقه آزاد اروند به منطقه آزاد ارس نیز باعث شد تجربیاتی کسب شده و الگوبرداری مناسبی انجام شود.

حسن نژاد در ادامه ابراز داشت: 12 اردیبهشت ماه کمیسیون اقتصادی مجلس را به ارس دعوت کرده‌ام که با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت منطقه اروند ان‌شاءالله تصمیمات خوبی در ارس گرفته می‌شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی همچنین به پروژه کلنگ زنی بزرگراه تبریز- مرند- بازرگان اشاره کرد و گفت: هرچند به جهت حضور در منطقه آزاد اروند امکان حضور در این کلنگ‌زنی برایم نبود اما مهم این است که دست به دست هم دادیم تا این پروژه عظیم مصوب و کلنگ زنی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608761
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.