به گزارش ایرنا، سید حسین میرشفیع روز جمعه در جمع خبرنگاران مراغه افزود: با توجه به مشارکت دولت و بخش خصوصی در اجرای این طرح، تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح بستگی به شرایط دولت و نیز سرمایه گذار دارد.
وی با اشاره به روند تملک اراضی محدوده این آزاد راه ادامه داد: تاکنون برای این منظور 150 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 100 میلیارد ریال آن به مالکان این اراضی پرداخت شده و به زودی سایر این مطالبات نیز تامین و پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون منابع مورد نیاز برای این مطالبات تامین شده و منتظر مجوز رسمی بانک مرکزی به بانک سپه برای پرداخت آن هستیم.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ‌های کشور با تکذیب شایعه تغییر مسیر آزادراه مراغه - هشترود اظهار کرد: هیچ تغییری در مسیر این آزادراه ایجاد نشده است.
میرشفیع با تاکید بر اینکه آزادراه مراغه - هشترود در مسیر مصوب و نقشه های مورد تصویب این طرح اجرا خواهد شد، گفت: مسیر اجرای این طرح از میدان مجلس در ورودی شهر مراغه آغاز و تا هشترود امتداد می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به مصوبات قبلی در خصوص این طرح، این‌ آزادراه به سمت مرز عراق و استان آذربایجان غربی و کردستان امتداد و گسترش می یابد.
وی ادامه داد: نقشه های اجرایی این طرح ملی و نیز مشخصات هندسی آن هم اکنون به روز رسانی و تصحیح شده تا در آینده شاهد بهره مندی مردم این منطقه از این آزادراه مهم باشیم.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر بوده که در این طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 متر در ساعت، اجرا می شود و هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از 2 شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشارهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.