به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم ماشین‌سازی تبریز از ساعت 17، روز جمعه، 18 فروردین‌ماه، در روز سوم دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میزبان پدیده مشهد خواهد بود.

ماشین‌سازی تبریز در حالی به استقبال دیدار با پدیده می‌رود که با 16 امتیاز در قعر جدول لیگ شانزدهم قرار دارد. شاگردان فرهاد کاظمی پس از تحمل شکست سه-یک مقابل پیکان تهران، نتوانستند فاصله امتیازی خود را با تیم‌های سیاه‌جامگان و صبا کاهش دهند.

پدیده مشهد نیز پس از برد یک ـ صفر خانگی در دیدار با صبای قم راهی تبریز می‌شود تا شانس خود را برای صعود 3 پله‌ای در جدول رده‌بندی بیازماید. پدیده در پایان هفته بیست و پنجم لیگ، با 31 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد.

فرهاد کاظمی که در هفته‌های گذشته از ابقای ماشین‌سازی در لیگ برتر صحبت می‌کرد پس از شکست این تیم مقابل پیکان اظهار کرد: "گفت: ما باید 4 بازی از 5 بازی آینده ببریم تا بمانیم؛ اما با این روح و روانی که از این بازیکنان دیدم کارمان سخت است ولی قطعاً باید بازی‌های آینده‌مان را ببریم."

ماشین‌سازی پیش‌ازاین تنها یک بار مقابل پدیده قرارگرفته است. سبزقبایان تبریزی در دور رفت لیگ شانزدهم، در مشهد میهمان پدیده بودند که با نتیجه یک ـ صفر از میزبان خود شکست خوردند. تک‌گل پدیده در این دیدار توسط معین عباسیان به ثمر رسید.

عملکرد ماشین‌سازی و پدیده در دور برگشت لیگ شانزدهم

ماشین‌سازی در حالی با 16 امتیاز قعرنشین جدول لیگ برتر است که  در دور برگشت این مسابقات عملکرد امیدوارکننده‌تری نسبت به نیم فصل نخست لیگ شانزدهم داشته است. شاگردان فرهاد کاظمی با کسب 2 برد، 3 تساوی، 5 باخت و کسب 9 امتیاز در 10 دیدار، در رده چهاردهم جدول رده‌بندی دور برگشت لیگ برتر فوتبال قرار دارند.

پدیده نیز با کسب 4 برد،3 تساوی و تحمل 3 شکست، 15 امتیازی است و پس از تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس و تراکتورسازی در رده چهارم جدول دور برگشت لیگ برتر قرار دارد. این تیم با عملکرد خوب خود در نیم فصل دوم خود را به جمع تیم‌های میانه جدولی رسانده و حداقل روی کاغذ نیز شانس کسب سهمیه آسیایی را دارد.

نکات ویژه دیدار ماشین‌سازی و پدیده

فردین عابدینی به علت محرومیت، دیدار با پدیده را از دست داده است. پدیده برای این دیدار بازیکن محروم ندارد.

ماشین‌سازی در حالی به کسب 3 امتیاز دیدار خانگی با پدیده امیدوار است که این تیم در دیدار گذشته خود، با عبور از سد صبا، فرصت کاهش اختلاف امتیازی با صبا را به ماشین‌سازی داده بود.

ماشین‌سازی با کسب تنها 7 امتیاز از 12 دیدار خانگی خود، ضعیف‌ترین تیم دربازی‌های خانگی محسوب می‌شود. شاگردان کاظمی در 12 بازی خانگی خود یک برد، 4 تساوی و 7 شکست تجربه کرده‌اند.

پدیده مشهد جزو بهترین تیم‌های خارج از خانه لیگ شانزدهم است. این تیم با کسب 4 برد، 3 تساوی و تحمل 5 شکست در دیدارهای خارج از خانه خود، با 15 امتیاز در رده چهارم بازی‌های خارج از خانه قرار دارد. تراکتورسازی، استقلال تهران و پرسپولیس به ترتیب با 27، 25 و 24 امتیاز تیم‌های اول تا سوم این جدول هستند.

محسن یوسفی با 6 گل زده، بهترین گل زن پدیده است. در ماشین‌سازی نیز امین قاسمی نژاد با 6 گل زده بهترین گل زن محسوب می‌شود.

پیش‌ازاین پدیده جزو موفق‌ترین تیم‌های لیگ برتر در برابر تیم‌های تبریزی بوده و در این دیدار به دنبال ثبت دومین برد خود در دومین دیدار با ماشین‌سازی است.

ماشین‌سازی برای بقا در لیگ باید ضمن کسب 3 امتیاز این دیدار، به برتری تراکتورسازی مقابل صبا امیدوار باشند.

با توجه به برتری سیاه‌جامگان مقابل استقلال خوزستان، فاصله امتیازی ماشین‌سازی با این تیم به 7 امتیاز رسید. در حال حاضر، سیاه‌جامگان با یک بازی بیشتر و 23 امتیاز در رده چهاردهم است. صبای قم و ماشین‌سازی نیز با 25 بازی، به ترتیب با 22 و 16 امتیاز در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جدول قرار دارند.

دیدار تیم‌های ماشین‌سازی و پدیده مشهد از ساعت 17، روز جمعه، 18 فروردین‌ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده سید وحید کاظمی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 606195
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.