محمد اسدی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا برای گندم کاران و جوکاران 160 میلیارد ریال و برای کلزا کاران 202 میلیون ریال تسهیلات در گردش پرداخت شد.
وی از احداث مزرعه نمایشی گندم دیم در 8 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد، اظهار کرد: برای تشویق و ترغیب کشاورزان با حضور 320 نفر از کشاورزان و مسئولان جشن‌های سیب قره قرمزی، ذرت بومی اهر و لوبیا چیتی در اهر برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی اهر با اشاره به اینکه سال گذشته طرح سرشماری زنبورعسل در سطح این شهرستان با موفقیت اجرا شد، یادآوری کرد: در این طرح بیش از 33 هزار کندوی زنبور عسل شناسایی شد که این تعداد شامل 32 هزار و 465 کندوی مدرن و 669 کندوی بومی است.
اسدی ادامه داد: از مجموع بیش از 33 هزار کندوی زنبور عسل موجود در این شهرستان سالانه حدود 343 هزار و 759 کیلوگرم عسل توسط 539 زنبوردار تولید می‌شود.
وی گفت: سال گذشته در راستای توسعه آبزی ‌پروری و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود و غنی‌سازی آب‌های استحصالی برای مصارف کشاورزی و بهره‌برداری از منابع آب 607 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخرهای اهر رهاسازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی اهر با تاکید بر اینکه سال گذشته جهاد کشاورزی بر بازسازی فنی 17 اماکن دامی نظارت داشت، اظهار کرد: این اماکن دامی که با نظارت فنی جهاد کشاورزی این شهرستان به‌طور جداگانه و متراژهای مختلف در زمینی به مساحت 3 هزار و 461 مترمربع احداث شده است.
اسدی با بیان اینکه وجود مرغداری‌های متعدد گوشتی این شهرستان را از نظر گوشت سفید بی‌نیاز می‌کند، افزود: از اقدام های جهاد کشاورزی نظارت مستقیم بر جوجه ریزی مرغداری‌های گوشتی است که سال گذشته جوجه ریزی بیش از یک ‌میلیون و 900 هزار و 630 قطعه انجام شد.
وی گفت: برای اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار (آبیاری قطره‌ای) در 160 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان پرونده تشکیل شده در حالی که اجرای این طرح در بهره‌وری هر چه بیشتر منابع آبی تاثیر قابل‌ توجهی دارد.
اسدی با اشاره به اینکه سال گذشته کانال آبیاری روستای قلعه شامی به طول 460 متر و احیای قنات به طول 270 متر بهسازی و احیا شد، یادآوری کرد: برای 145 مورد استخر ذخیره آب در سطح این شهرستان پرونده تشکیل و تکمیل شده است.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار دهنده: محمد رستگار
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.