حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در جمع استادان، طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهر بناب، افزود: واقعیت این است که مساله اصلی آمریکا با ایران در اساس موضوع هسته ای نیست بلکه مشکل اصلی برای آمریکا موجودیت جمهوری اسلامی ایران است و آنها با اصل نظام اسلامی مشکل دارند نه با اقدام و رفتارهای جمهوری اسلامی.
وی یادآوری کرد: به همین خاطر است که در طول 37 سال گذشته هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر مسند قدرت قرار گرفته، خصومت های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران قوت داده و تشدید کرده است.
آل هاشم اظهار کرد: اگر توانمندی های علمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سطح بازدارندگی تقویت و تثبیت نمی شد، معلوم نبود وضعیت کشور در حال حاضر در چه شرایطی بود.
وی، انقلاب اسلامی ایران را مهم ترین و حیرت انگیزترین رویداد قرن گذشته در جهان بیان کرد و گفت: این انقلاب توانست با تحت تأثیر قراردادن مسائل مهم راهبردی، جایگاهی رفیع و نقش تعیین کننده برای ایران در منطقه و جهان فراهم آورده و در واقع انقلاب اسلامی بلوک بندی قدرت های دنیا را به هم ریخت.
آل هاشم ادامه داد: این رویداد بزرگ قرن توانست از یک سو یکی از ظالم ترین رژیم های وابسته را که از حمایت قدرت های بزرگ برخوردار بود ریشه کن کرده و از سوی دیگر معادلات راهبردی حاکم بر نظام بین الملل آن دوران را تحت تأثیر قرار دهد و قدرت های استکباری را به چالش بکشاند.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع یک الگوی عملی برای تأسیس نظام مردم سالاری مبتنی بر تعالیم دینی و ارزش های معنوی پیش روی ملت های مظلوم و مستضعف مطرح شد.
آل هاشم به حساسیت شرایط کنونی منطقه و ایران اشاره و اظهار کرد: امروز تهدیدهای گوناگونی علیه کشور ما وجود دارد به نحوی که مقام معظم رهبری وضعیت کشور را مشابه جنگ احزاب صدر اسلام می دانند.
وی افزود: امروز هدف اصلی دشمنان از ایجاد گروه های تروریستی در منطقه به چالش کشیدن گفتمان انقلاب اسلامی و تخریب چهره اسلام است و به همین خاطر مقام معظم رهبری حفظ وحدت و تقویت انقلابی گری را مطرح و بر آن تأکید می کنند.
آل هاشم تأکید کرد: امروز برای پیشرفت کشور و حفظ گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی به روحیه انقلابی گری نیازمندیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تنها راه مقابله با تهدیدهای دشمنان را افزایش بصیرت و معنویت دانست و گفت: در زمینه آسیب ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی هیچ پدیده ای در نظام هستی از قواعد و سنت های الهی مستثنی نیست و هر انقلابی به عنوان پدیده اجتماعی مشمول این قواعد خواهد بود.
آل هاشم با بیان اینکه حفظ وحدت و انسجام ملی در جامعه در مقابل تهدیدها چاره ساز است، افزود: امروز رمز تداوم انقلاب اسلامی همان چیزی است که انقلاب با آن رمز به پیروزی رسید و آنچه موجب پیدایش این انقلاب شد می تواند موجب تداوم این انقلاب نیز باشد.
حوزه علمیه شهرستان بناب واقع در 115کیلومتری جنوب تبریز یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.