رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی از تشدید برخورد با رانندگان متخلف از امروز تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ جواد ناموران در یک برنامه‌ی تلویزیونی و با اعلام این مطلب اظهار کرد: وظیفه‌ی اصلی پلیس راه برقراری نظم و امنیت ترافیکی است و از این رو با متخلفانی که زمینه‌ساز بروز حوادث برای خود و سایر مردم می‌شوند، برخورد جدی خواهد شد.
وی افزود: خودروی رانندگان خاطی که تخلفی تحت عنوان سرعت، سبقت و انحراف به چپ داشته باشند، علاوه بر اعمال قانون، تا فردای روز سیزده بدر در پارکینگ به صورت توقیفی نگه داری خواهد شد.
وی عنوان کرد: از زمان آغار طرح ویژه‌ی نوروزی، 23 نفر در استان جان خود را در حوادث جاده‌ای از دست داده‌اند که البته این آمار در مقایسه با آمار سال گذشته کاهش داشته است.
ناموران افزود: با توجه به نزدیکی روز طبیعت و  آغاز موج دیگری از سفرها وهمچنین بازگشت مسافران، رعایت نکات ایمنی از جمله مواردی است که باید مورد توجه رانندگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه از جمله ضروریاتی است که یک سفر ایمن را برای مسافران رقم می‌زند؛ چراکه اکثر حوادث جاده‌ای در سرعت‌های بالا و رعایت نکردن این فاکتور اتفاق می‌افتد.
وی گفت: انحراف به چپ، عدم توجه کامل به جلو، استعمال دخانیات و صحبت با تلفن همراه، مشاجره در حین رانندگی از عوامل حادثه‌ساز در جاده‌ها به شمار می‌آیند که باید نهایت دقت را در رعایت آن به کار گرفت.
رئیس پلیس راه استان با اشاره به ضرورت توقف بین راهی، گفت: در صورتی که مسافت طی شده توسط مسافران طولانی است، توقف بین راهی و تجدید قوا و استراحت هر دو ساعت یک بار حتماً باید در دستور کار قرار گیرد و رانندگان با پیاده شدن از خودرو و برخورداری از آب و هوای تازه خستگی را از خود دور کنند.
وی در پایان خواستار رعایت نکات ایمنی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.