شهردار تبریز از آمادگی شهرداری تبریز برای گردآوری برنامه‌های داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز و بهره‌گیری از ایده‌های کاربردی مطرح خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در دیدار با کارشناسان مرکز پژوهش شهرداری تبریز با اشاره به ثبت‌نام ۶۷۲ داوطلب برای حضور در رقابت انتخاباتی شورای پنجم، اظهار کرد: این آمار، اگرچه ممکن است از نظر برخی کارشناسان، نامتناسب توصیف شود، اما از نگاه دیگر، نشان‌دهنده بسترهای مستعد مردم‌سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری نخبگان و متخصصان از طیف‌های مختلف اجتماعی است؛ از این رو معتقدم باید با نگاه روشن‌تری شمار داوطلبان ثبت‌نام‌شده را مد نظر قرار داده و تضارب ایده‌ها را به عنوان یک فرصت مهم فکری و پژوهشی در نظر بگیریم.
وی با بیان این‌که هریک از داوطلبان، با اندیشه‌ها، تجارب و انگیزه‌های مشخصی، وارد فضای انتخاباتی شده‌اند، اظهار کرد: طبیعی است که از این بین، تنها ۱۳ نفر قادر به حضور در شورای پنجم خواهند بود؛ با این حال، برنامه‌ها و آرای داوطلبان را قدر می‌دانیم و مصمم هستیم که ایده‌های کاربردی هر یک از داوطلبان را در خدمت پشتوانه‌های مطالعاتی و تصمیم‌سازی‌ حوزه مدیریت شهری قرار دهیم.
شهردار تبریز با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزود: آموزه‌هایی که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص پشتوانه‌های پژوهشی و تحقیقاتی اقتصاد مقاومتی عنوان کرده‌اند،  راهبرد ارزشمندی است که نقش اساسی در کاهش هزینه و خطا خواهد داشت. امروزه شهرداری‌ها برای کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش بازده کاری، بیش از پیش، نیازمند تقویت زیرساخت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی هستند؛ هر چه ایده و پژوهش در یک سیستم خدمتگزار منسجم‌تر باشد، زمینه‌ فعالیت‌های فیزیکی، اشتغال و تولید نیز طبیعتاً بیشتر مهیا خواهد شد.
نجفی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های شهرداری تبریز، به عنوان بستر ارزشمند مطالعات مدیریت شهری، در خدمت داوطلبان گرانقدر است تا برنامه‌ها و افکار ارائه‌شده توسط داوطلبان را در قالب یک گنجینه ارزشمند علمی و برنامه‌ریزی تدوین کرده و در تصمیم‌سازی‌‌های آتی شهر ارائه دهد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: گردآوری برنامه‌های داوطلبان، نقش کارساز در سالم‌سازی فضای رقابتی خواهد داشت و قابلیت‌های عملیاتی ایده‌ها را مشخص خواهد کرد.
گفتنی است با دستور شهردار تبریز، پست الکترونیکی مرکز پژوهش‌های شهرداری تبریز به نشانی RPC@Tabriz.ir برای دریافت برنامه‌ها و نظرات داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز منظور شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.