حسن مطلبی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با حادثه روز گذشته تونل انرژی تبریز و مرگ سه کارگر شاغل در این پروژه گفت: این حادثه دیروز حول و حوش ساعت یک بعدازظهر رخ داد که با توجه به فاصله کوتاه محل حادثه تا ایستگاه مرکزی سازمان آتش‌نشانی، در کمتر از یک دقیقه ماموران امداد به محل رسیدند.

وی در ارتباط با دلایل بروز حادثه گفت: با ورود ماموران به محل، مشخص شد تونل تولید انرژی برق مربوط به اداره توزیع برق منطقه ای تبریز به دلیل سستی خاک ریزش کرده و 5 نفر از کارگران محبوس شده اند.

وی با بیان این که کارگران متوفی، کارگران پیمانکاری شاغل در یک شرکت طرف قرارداد با شرکت توزیع برق منطقه ای تبریز بودند؛ ادامه داد: از آنجایی که شرایط محیط مناسب نبوده و خاک تونل سست بوده، شرکت پیمانکار قصد تحکیم سازی و انجام بتن آرمه داشته که متاسفانه  کارگران آن پایین در حین کار، گرفتار می شوند سستی خاک، موجب ریزش می‌شود.

مطلبی با بیان این که سستی خاک به حدی بود که شرایط محیط را برای امدادگری بسیار خطرناک ساخته بود؛ گفت: خاک به شدت سست بود و مرتب ریزش اتفاق می‌افتاد. دو کارگری که محبوس نشده بودند، بیرون آورده شدند و مصدومیتشان جدی نبود. حتی به مراکز درمانی هم منتقل نشدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز در ارتباط با وضعیت سه کارگر متوفی گفت: این سه کارگر در عمق سیزده متری زمین بین فنس‌ها و بتن محبوس شده بودند و تنها یک قسمت از سر یک کارگر از بیرون مشخص بود.

وی افزود: شرایط به حدی خطرناک بود که نیروهای امداد نمی‌توانستند جلو بروند و با وجود این که حین عملیات، چند بار ریزش رخ داد، با عملیات کار در ارتفاع روی فضای معلق، پس از شش ساعت و نیم تلاش، اجساد خارج شدند.

51

مطلبی ادامه داد: جسد دو کارگر اول پس از دو ساعت و نیم تلاش بیرون آمد اما کارگر سوم بین دو بتن گیر افتاده بود و عملیات رهاسازی او بسیار دشوار انجام شد؛ در نهایت حدود ساعت هفت و نیم عصر، جسد او نیز خارج شد.

5250

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.