رضا استاد رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگاه احزاب و گروه های سیاسی در انتخابات هنوز به شکل رسمی و نهادینه شده از سوی گروه ها و گاه برخی مسئولان مورد پذیرش قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه آنطور که باید و شاید احزاب جایگاه خود را در انتخابات به دست نیاورده اند، ادامه داد: با این همه در چند دور اخیر شاهد بودهاییم لیست هایی که از طرف احزاب و گروه های سیاسی ارائه می شود، مورد اقبال مردم قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این امر نشان دهنده آن است که جامعه ما رو به سوی نهادینه شدن احزاب و گروه های سیاسی و تبعیت از لیست هایی که در طول سالیان متمادی از طرف افراد و گروه های سیاسی مورد ارزیابی قرار گرفته و مورد قبول مردم است، حرکت می کند.
وی اضافه کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشاهده کردیم که جناح های سیاسی و گروه های تاثیرگذار بر رای آوری احزاب و گروه های سیاسی در انتخابات شدند.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ انتخاب رو به سوی لیست های انتخابی می رود، افزود: امیدواریم افزایش این سطح آگاهی در شهر های کوچک نیز اتفاق بیافتد تا لیست ها و احزاب رای آوری داشته باشند.
وی با اشاره به گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در طول زمان مردم به این نتیجه رسیده اند که جریانات و گروه های سیاسی می توانند جوابگو باشند.
وی اظهار کرد: روند رو به رشد رسانه ها، فضای مجازی و آگاهی های عمومی نیز تاثیر بسزایی بر افکار عمومی در این مسیر دارند.
وی خاطرنشان کرد: رای دهندگان در طول زمان به این نتیجه رسده اند که افراد را نمی توان بازخواست کرد ولی گروه های سیاسی و احزاب را می توان ارزیابی و بازخواست کرد تا کسانی را انتخاب کنند که همیشه سرآمد باشند.
وی گفت: در انتخابات پیش رو لیست ها بر انتخاب افراد تاثیرگذار می باشد زیرا که لیست ها در مقابل مردم جوابگو خواهند بود.
مردم آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور بیست و اردیبهشت ماه امسال علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دو حوزه انتخابیه مراغه- عجب شیر و اهر-هریس برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم نیز پای صندوق رای می روند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.