به گزارش روز جمعه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مرتضی آبدار با اشاره به آمار های مربوط به خدمات سفر استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی از 25 اسفند الی 3 فروردین، پذیرای 59 هزار و 888 نفر در مراکز اقامتی بود که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی گفت: تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان، طی روز های اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، 856 فقره بازدید به عمل آورده اند.
آبدار افزود: در این میان اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقا کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی انجام شد و با توجه به نظارت های اقدام شده، 5 فقره اخطار کتبی، 59 فقره تذکر کتبی به مراکز متخلف و 23 فقره تشویق به مراکز خدماتی مورد تایید، صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: طی بررسی های صورت گرفته، مراکز موزه ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی همشهریان و مسافران نوروزی مواجه شده که در این میان، کلیسای سنت استپانوس با افزایش 103 درصدی، موزه آذربایجان با افزایش 54 درصدی و موزه قاجار با افزایش 129 درصدی بازدید، نسبت به سال گذشته در میان پر بازدیدترین اماکن استان قرار گرفته اند.
وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد پرواز های داخلی و خارجی فرودگاه تبریز گفت: فرودگاه تبریز روزهای نخست سال 96 را با حجم گسترده ای از پرواز های داخلی و خارجی آغاز کرد که نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.
آبدار افزود: در سال جدید علاوه بر افزایش سفرهای هوایی، آمار سفرهای زمینی نیز شامل راه آهن و محورهای مواصلاتی استان افزایش یافته؛ به طوری که ورودی مسافران از راه آهن تبریز نسبت به سال گذشته 21 درصد و تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان 15 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: طبق بررسی هایی که توسط کمیته آمار و اطلاعات صورت گرفته، سفرهای پایانه ای استان با کاهش 14 درصدی مواجه شده و این آمار بیانگر کاهش سفرهای نوروزی از طریق اتوبوس های مسافرتی است.
دریافت کننده: نعمت مرادپور** انتشاردهنده:محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.